Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 18 Loka 2019, 13:40
Laura524 kirjoitti: ↑16 Loka 2019, 20:11
Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”
Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.
Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?
Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.
Hei, Laura524!
Keskusteluketjussa mainitaan, ettei korttia voi tilata verkkopalvelun kautta. Tällä tarkoitetaan sitä, ettei Kela-kortille ole varsinaista sähköistä hakemusta asiointipalvelussa. Kortin voi kuitenkin tilata niin, että lähetät Kelaan viestin, kuten kela.fi-verkkosivuilla on neuvottu. Viestin voit lähettää omassa asiointipalvelussasi Viestit-toiminnolla.
Pahoittelen, että olet kokenut ohjeistuksen epäselväksi!
Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet
[quote=Laura524 post_id=221200 time=1571245873]
Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”
Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.
Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?
Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.
[/quote]
Hei, Laura524!
Keskusteluketjussa mainitaan, ettei korttia voi tilata verkkopalvelun kautta. Tällä tarkoitetaan sitä, ettei Kela-kortille ole varsinaista sähköistä hakemusta asiointipalvelussa. Kortin voi kuitenkin tilata niin, että lähetät Kelaan viestin, kuten kela.fi-verkkosivuilla on neuvottu. Viestin voit lähettää omassa asiointipalvelussasi Viestit-toiminnolla.
Pahoittelen, että olet kokenut ohjeistuksen epäselväksi!
Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet