Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Lähetä vastaus


Tämän kysymyksen tarkoitus on estää roskapostitusta foorumille.

BBCode on Käytössä
[img] on poissa käytöstä
[flash] on poissa käytöstä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat poissa käytöstä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 18 Loka 2019, 13:40

Laura524 kirjoitti:
16 Loka 2019, 20:11
Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”

Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.

Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?

Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.
Hei, Laura524!

Keskusteluketjussa mainitaan, ettei korttia voi tilata verkkopalvelun kautta. Tällä tarkoitetaan sitä, ettei Kela-kortille ole varsinaista sähköistä hakemusta asiointipalvelussa. Kortin voi kuitenkin tilata niin, että lähetät Kelaan viestin, kuten kela.fi-verkkosivuilla on neuvottu. Viestin voit lähettää omassa asiointipalvelussasi Viestit-toiminnolla.

Pahoittelen, että olet kokenut ohjeistuksen epäselväksi!

Ystävällisesti
Susanna | Kela sairausetuudet

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Vieras » 16 Loka 2019, 20:48

Omassa asiointipalvelussa on kohta Viestit.Valitse lähetä viesti tai liite. Mene kohtaan Aihe ja valitse Kelan kortit ja vieressä olevasta valikosta Kela kortti. Onnistuuko näillä ohjeilla.

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Laura524 » 16 Loka 2019, 20:11

Verkkosivuillanne neuvotaan: ”Jos korttisi katoaa, voit tilata uuden kortin lähettämällä asiaa koskevan viestin Kelan asiointipalvelussa. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.”

Olen nyt käyttänyt puoli tuntia verkkopankkitunnusten haeskeluun, kirjautumiseen, asiointipalvelun selailuun ja Googlailuun, mutta en ole onnistunut löytämään palvelusta kohtaa, jossa pääsisin lähettämään viestin uuden kortin tilaamisesta.

Tässä ketjussa neuvotaan, että korttia ei ole mahdollista tilata sähköisesti. Jos kerran näin on, voisitteko poistaa verkkosivuiltanne tuon harhaanjohtavan neuvon?

Ps. Nyt olen yrittänyt lähettää tätä viestiä jo viisi kertaa ja näköjään mikään yrittämistäni käyttäjätunnuksista ei kelpaa, eri syistä. Tätäkin olisi ehkä tarvetta korjata.

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 20 Touko 2019, 10:21

Hei!

Kiitos kommenteistanne.

Ystävällisin terveisin
Hilja | Kela sairausetuudet

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Vieras » 18 Touko 2019, 10:26

Ette sitten ajatelleet ettei kaikilla ole älypuhelinta tai ei ole varaa ostaa sellaista.Meinaatteko että kela ostaa kaikille älypuhelimen?Minulla ei ole älypuhelinta ollut koskaan ja minulla kelakortti kulkee lompakossa.

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Perheellinenmies11 » 18 Touko 2019, 09:36

Me ollaan tilattu molemmille lapsille pari kelakortti, yksi kummankin vanhemman lompakkoon. Hyvin ne toimivat.

Odottaisin, että kela-kortit korvattaisiin vihdoin jollakin 2000-luvun systeemillä. Vaikka kännykkäsovelluksena.

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 23 Huhti 2019, 15:07

Hei!

Valitettavasti korttia ei voi tilata verkkopalvelun kautta. Kortti tulisi tilata puhelimitse numerosta 020 692 203 tai paperilomakkeella SV157. Jos puhelinpalvelussa on soittohetkellä jonoa, voit halutessasi jättää soittopyynnön. Takaisinsoitto on asiakkaalle maksuton. Takaisinsoittopalvelu on tarjolla osan palveluajasta. Soittopyynnön jättäessäsi sinulle soitetaan takaisin samana päivänä.

Ystävällisin terveisin
Tiina | Kela sairausetuudet

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Vieras » 23 Huhti 2019, 10:00

Vaikea tilata uutta korttia puhelimitse, kun palvelu on joka kerta ruuhkautunut ja puhelu menee automaattisesti kiinni. Miksei korttia voi tilata netissä?

nimim. koittanut jo yli kymmenen kertaa soittaa ja tilata kortin

Re: Uusi Kela-kortti kadonneen tilalle

Kirjoittaja Kela | sairausetuudet » 30 Heinä 2018, 15:44

Hei!

Jokaisella tulisi olla vain yksi Kela-kortti käytettävissä.
Jos löydät vanhan Kela-korttisi, voit hävittää sen ja käyttää uutta.

Ystävällisin terveisin
Riina | Kela sairausetuudet

Re: Kela-kortti

Kirjoittaja Heijj » 30 Heinä 2018, 15:17

Jos kelakortti katoaa ja tilaa uuden, ja vanha kortti löytyy, voiko sitä vielä käyttää vaikka omistaa uudemmankin kortin?

Ylös