Korkeakouluopintojen keskeytys ulkomailla

Valvoja: Kela | opintotuki

Kirjoittaja opiskelija229 12 Helmi 2019, 23:59
Hei,
Opiskelen yliopistossa Skotlannissa, mutta olen keskeyttämässä opinnot helmikuun loppuun. En ole vielä perunut opintotukea/tehnyt keskeytysilmoitusta, sillä odotan, että saan opintorekisterin, jotta näen onko minulla varmasti tarpeeksi opintopisteitä siihen, että voin tässä vaiheessa keskeyttää.
Tarvitseeko minun täältä yliopistolta hankkia muita virallisia dokumentteja, vai riittääkö tuo opintorekisteri, josta näkee moduulit ja niistä saadut opintopisteet? Tarvitsenko vielä jonkun paperin, josta näkyy virallisesti tarkka päivä, jolloin keskeytän opinnot?
Opintorekisteri nimittäin näyttää todennäköisesti vain syyslukukauden päivämäärät, sillä minulla on 30op, jotka kaikki ovat syksyn moduuleista, keväältä en ehdi saada mitään pisteitä. Koulussa olen kuitenkin käynyt ja käyn helmikuun loppuun, eli tukea voin saada siihen asti, kun tuosta se 5op per tukikuukausi tulee (syys-helmi eli kuusi kuukautta)? Eli perun/palautan sitten maaliskuun ja siitä eteenpäin tulevan tuen?
Kirjoittaja Kela | opintotuki 14 Helmi 2019, 11:05
Hei opiskelija229!

Voit asiointipalvelun kautta lähettää Viestillä tai opintotuen muutosilmoituksella tiedon opintojen keskeyttämisestä, liitteeksi kannattaa laittaa mainitsemasi opintorekisteriote, olisi myös hyvä toimittaa sellainen paperi mistä ilmenee opintojen keskeyttäminen ja viimeinen koulussa olo päivä. Näiden perusteella sitten tukioikeutesi tutkitaan.

Ilmoitus on hyvä tehdä ajoissa ettei maaliskuun tukea ennätetä aiheetta maksaa.

Terveisin
Riikka | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi
Vastaa