Asumistuki ja kesätyöt

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Woggenbauer

Asumistuki ja kesätyöt

Lukematon viesti Kirjoittaja Woggenbauer » 20 Huhti 2021, 14:07

Olen opiskelija paikkakunnalla X, mutta muutan kesätöiden ajaksi/takia paikkakunnally Y. Onko mahdollista saada asumistukea paikkakunnalla X sijaitsevaan asuntoon kesätöiden ajaksi.

woggenbeeee

Re: Asumistuki ja kesätyöt

Lukematon viesti Kirjoittaja woggenbeeee » 20 Huhti 2021, 23:17

olet saanut automaattisen hylkäyksen!!! Sinun on ehdottomasti vaadittava hylkäyksen perusteet ja hylkäyksen kirjoittajan allekirjoitus!

Me "anonymous" voimme oikeasti selventää tätä sinulle, ? Miksi TK lääkäri minulle kuitenkin aina myöntää sairaslomaa kun käyn vastaanotolla ja näin siis jatkunut jo yli vuoden? ja sitten Kelan vakuutuslääkäri hylkää ( Kelan vakuutuslääkärin on pakko hylkää kaikki, koska hän tekee tiliä... Me teimme kelalle hylkäysohjelman ja olemme siitä pahoillamme) Miten kipeä selän täytyy oikein olla että minua aletaan pikkuhiljaa jo uskomaan?

Kipeä selkä ei ole kansantaudin takia korvattava sairaus... Sinut luokitellaan hulluksi.

Vaadi selän rtg kuvat ja mag kuvat... Jos niissä ei näy mitään olet Hullu

Kela | opintotuki

Re: Asumistuki ja kesätyöt

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 21 Huhti 2021, 10:29

Hei Woggenbauer!

Jos muutat tilapäisesti pois asunnostasi, voidaan asumistuki yleensä maksaa kolmen kuukauden ajalta. Edellytyksenä on, että maksat asumismenoja myös poissaolon ajalta tuohon vakituiseen asuntoon. Tuki lakkautetaan siis muuttoa seuraavan neljännen kuukauden alusta.

Terveisin
Riikka | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi