Asumistuki

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

nestoor

Asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja nestoor » 09 Heinä 2017, 15:57

Hei, olen erottu avopuolisoni kanssa ja muuttamassa toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Minulla on ex-avopuolison kanssa asuntolaina, mutta omat lainat. Hän on jäämässä asumaan siihen asuntoon ja minun on tarkoitus maksaa omaa osuuttani opiskelun aikana, koska en halua sitä myydä pois. Minulla on jo tiedossa mihin muutan toiseen kaupunkiin, mutta katsooko kela ex-avopuolisoni ruokakunnan jäseneksi asuntolainan takia vaikka meillä ei edes yhteiset lainat ole?

nestoor

Re: Asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja nestoor » 09 Heinä 2017, 15:59

nestoor kirjoitti:Hei, olen erottu avopuolisoni kanssa ja muuttamassa toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Minulla on ex-avopuolison kanssa asuntolaina, mutta omat lainat. Hän on jäämässä asumaan siihen asuntoon ja minun on tarkoitus maksaa omaa osuuttani opiskelun aikana, koska en halua sitä myydä pois. Minulla on jo tiedossa mihin muutan toiseen kaupunkiin, mutta katsooko kela ex-avopuolisoni ruokakunnan jäseneksi asuntolainan takia vaikka meillä ei edes yhteiset lainat ole?
Haen siis asumistukea toiseen paikkakuntaan yksin.

Kela | opintotuki

Re: Asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 10 Heinä 2017, 13:57

Hei! Jos puolisot asuvat erilleen välien rikkoutumisen vuoksi, katsotaan heidät eri ruokakuntaan kuuluvaksi.

Ystävällisin terveisin
Eeva-Maria│Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi