Mitä tukea voi saada, kun opintotuki kuukaudet maksimissa

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

HeneM

Mitä tukea voi saada, kun opintotuki kuukaudet maksimissa

Lukematon viesti Kirjoittaja HeneM » 09 Heinä 2017, 19:29

Olen suorittanut nyt jo kolmen kesän ajan aina sen verran opintoja, että olen saanut kesä kuukausilta opintotukea. Valitettavasti tämä johti siihen, että minulle ilmoitettiin opintotukikuukausien olevan tapissa 28.2.2018 lähtien. Valmistun näillä näkymin ihan ajallaan neljässä vuodessa toukokuussa 2018, joten jäisin tyhjän päälle kolmeksi kuukaudeksi. Olisinko oikeutettu tässä vaiheessa esim. toimeentulotukeen tms. jos myös opintolainat olisivat täysin loppu ja mitään varantoja ei olisi? Jotenkinhan se pitäisi elää, eikä töiden saamisesta ole koskaan täyttä varmuutta.

Kela | opintotuki

Re: Mitä tukea voi saada, kun opintotuki kuukaudet maksimiss

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 10 Heinä 2017, 14:57

Hei! Jos opintotukikuukautesi on käytetty loppuun ja sinulla ei ole muita tuloja opintotuen päätyttyä, on toimeentulotuen hakeminen mahdollista http://www.kela.fi/toimeentulotuki.

Jos tulosi pienenevät opintotuen päättymisen jälkeen, on mahdolliseen yleiseen asumistukeen mahdollista hakea tarkistusta.

Ystävällisin terveisin
Eeva-Maria│Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi