Opintolainahyvitys

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

krissse

Opintolainahyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja krissse » 01 Elo 2017, 11:54

Opintolainan määrä kuukaudessa korottuu 650 euroon. Korottuuko samalla myös opintolainan hyvityksen enimmäismäärä 18 000 eurosta?

Kela | opintotuki

Re: Opintolainahyvitys

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 02 Elo 2017, 15:08

Hei krissse!

Kun korkeakoulututkinto-opintojesi aikana nostat opintolainaa ja suoritat tutkinnon määräajassa, voit saada opintolainahyvityksen.

Edellyttää että olet aloittanut ensimmäiset korkeakoulututkinto-opintosi 1.8.2014 tai sen jälkeen.

Opintolainahyvitys on 40 % siitä opintolainan määrästä, joka ylittää 2 500 euroa. Sinun tulee siis nostaa opintolainaa yli 2 500 euroa, jotta voit saada hyvityksen.

Hyvityksen määrä siis riippuu opintolainasi määrästä ja siitä että suoritat opinnot määräajassa.

Opintolainahyvityksestä voit lukea lisää täältä: http://www.kela.fi/opintolainahyvitys-m ... maksaminen

Terveisin Päivi | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Oikisopiskelija

Lukematon viesti Kirjoittaja Oikisopiskelija » 03 Elo 2017, 14:12

Hei, olen ottanut toisen asteen opintoihin opintolainaa noin 2000 € vuonna 2012, ja olen jo maksanut osan lainasta pois.

Aloitin ensimmäiset (ja ainoat) korkeakouluopintoni 1.8.2015. Koskeehan opintolainan hyvitys tavoiteajassa valmistuneille myös minua, vaikka minulla on aiempaakin opintolainaa?

Kela | opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 08 Elo 2017, 09:04

Hei Oikisopiskelija!

Voit saada opintolainahyvityksen korkeakouluopintoihin nostettuun lainaan.
Toki sen edellytykset tulee täyttyä.

Toisen asteen opintoja ja siihen nostettua opintolainaa ei huomioida opintolainahyvityksessä.

Terveisin Kaarina│Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi