amk:in vaihto ja opintotuki

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

niko94

amk:in vaihto ja opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja niko94 » 08 Elo 2017, 22:34

Hei!
Olen opiskellut kaksi vuotta amk:ssa ja hain yhteishaussa eri alan opintoihin, joka on myös amk tutkinto. Pitääkö vanha opintotuki siis lopettaa ja hakea uudestaan saamaani uuteen opintopaikkaan? Olen myös miettinyt opintotuen palauttamista, jotta saisin enemmän kuukausia käyttööni. Voinko siis maksaa ensimmäiseen paikkaani myönnettyn opintotuen kuukausia takaisin 2016-2017 lukuvuodelta sen jälkeen kun olen hakenut opintotukea uuteen opintoihini?

Kela | opintotuki

Re: amk:in vaihto ja opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 10 Elo 2017, 09:22

Hei!

Koska vaihdat opintoalaa, niin tulee sinun hakea opintotuki uudella hakemuksella uusiin opintoihisi. Aikaisempaa opintotukea ei tarvitse erikseen lakkauttaa.

Aikaisempia tukikuukausia voi palauttaa vapaaehtoisesti tältä vuodelta. Vuoden 2017 tukikuukaudet ovat palautettavissa vuoden 2018 toukokuun loppuun saakka. Vapaaehtoisesti palautetut tukikuukaudet ovat uudelleen käytettävissä.

Ystävällisin terveisin
Joona | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi