verkko-opiskelu

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

robray

Re: verkko-opiskelu

Lukematon viesti Kirjoittaja robray » 11 Touko 2020, 11:52

Oonaka kirjoitti:
06 Tammi 2018, 21:15
Hei! Haluaisin myös hakea opiskelemaan suomalaiseen ammattikorkeakouluun tutkintoa, joka suoritetaan täysin verkossa. Minua kuitenkin mietityttää se, että koska haluaisin koko opiskelujen ajan asua ulkomailla, saanko silloin opintotukea? Tutkinto kestäisi myös sen normaalin 3.5 vuotta. Jos suomalainen ammattikorkeakoulu on aina tukeen oikeutettava, niin opiskellessani saisinko asumislisää, opintorahaa ja opintolainan valtiontakauksen jos asun vuokralla ulkomailla?
Hei,

minä haluaisin toimia samoin, mutta sillä erotuksella, että ulkomailla minun lisäkseni olisivat lapseni. Ovatko he oikeutettuja lapsinlisiin ja elatusmaksuun, jos olen ulkomailla, mutta opiskelen suomalaisessa korkeakoulussa?

Kela | opintotuki

Re: verkko-opiskelu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 12 Touko 2020, 10:02

Hei robray!

Kuten aiemmin onkin jo vastattu, niin jos suoritat ulkomailta käsin suomalaisen oppilaitoksen opintoja, voit saada opintorahan ja opintolainan valtiontakauksen samoilla summilla kuin jos opiskelisit Suomessa (opintolainan määrä on 650 e/kk). Opintotuen asumislisää ei makseta ulkomaille, koska et asu ulkomailla opintojesi vuoksi.

Lapsilisän ja elatustuen osalta siirsin kysymyksesi Kysy kansainvälisistä tilanteista -palstalle. Pääset viestiin tästä: viewtopic.php?f=114&t=79635&p=250159#p250159

Ystävällisesti
Marika | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi