Opintolainan valtiontakaus uudelleen käyttöön

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Epätietoinen789

Opintolainan valtiontakaus uudelleen käyttöön

Lukematon viesti Kirjoittaja Epätietoinen789 » 04 Syys 2017, 18:38

Hei!

Minulle ei makseta enää syyskuun jälkeen opintotukea, sillä olen nyt käyttänyt kaikki alempaan korkeakoulututkintoon käytettävissä olevat tukikuukaudet. Jos palautan nyt viime kevään tukia (esim. tammi-, helmi- ja maaliskuun tuet) ja haen vapautuneita tukikuukausia uudelleen maksuun ensi kuusta lähtien, saanko myös opintolainan valtiontakauksen uudelleen näille kuukausille? Palauttaisin siis nyt syksyllä 2017 kevään 2017 tukia ja käyttäisin vapautuneet tukikuukaudet vielä syksyn 2017 aikana. Olen jo nostanut opintolainaa elo- ja syyskuulta ja haluaisin siis nostaa lainaa myös loka-, marras- ja joulukuulta.

Eli jos palautan nyt syyskuussa viime lukuvuoden opintotukia ja haen vapautuneet tuet maksuun heti lokakuusta alkaen, saanko samalla myös valtiontakauksen?

Kela | opintotuki

Re: Opintolainan valtiontakaus uudelleen käyttöön

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 05 Syys 2017, 13:17

Hei!

Jos palautat tukikuukausia vapaaehtoisesti niin silloin voit hakea näitä samoja kuukausia nyt syksylle ja saada myös opintolainan takauksen näiltä kuukausilta.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi