Opintotuki ja opintopistemäärät maisterivaiheessa

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Tuleva Maisteri

Opintotuki ja opintopistemäärät maisterivaiheessa

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuleva Maisteri » 10 Syys 2019, 16:41

Hei!
Olen keväällä saanut kandidaatin tutkinnon suoritettua ja tein noin 6 op per opintotukikuukausi. Nyt olen aloittanut maisterivaiheen ja opintojen haastavuuden vuoksi haluaisin keventää opintojani. Tässä tapauksessa minulle tulisi tänä lukuvuonna vain 38,5 opintopistettä. Pystynkö silti nostamaan opintotukea 9 kk ajalta?

Tuleva Maisteri

Re: Opintotuki ja opintopistemäärät maisterivaiheessa

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuleva Maisteri » 10 Syys 2019, 16:54

Tarkoituksena siis olisi suorittaa maisterivaihe eli 120 opintopistettä 2,5 vuodessa.

Kela | opintotuki

Re: Opintotuki ja opintopistemäärät maisterivaiheessa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 11 Syys 2019, 08:32

Hei Tuleva Maisteri!

Pisteiden osalta opinnot eivät olisi edistyneet tuossa tilanteessa riittävästi, joten tulisit saamaan kirjeen liittyen opintojen edistymiseen seuraavana lukukautena.

Voit siinä vaiheessa selvittää tilannettasi tarkemmin. Yleensä näissä tilanteissa opintotuki muutetaan määräaikaiseksi ja kun saat tarpeeksi opintopisteitä, tuen maksaminen jatkuu. Asiaa tutkitaan kuitenkin tarkemmin selvityksesi perusteella ja saat asiasta päätöksen.

Tarkemmin asiasta on kerrottu:
www.kela.fi/opintojen-edistyminen-korkeakouluopinnot

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi