selvitys opintojen edistymisestä

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

mikkihiiri

selvitys opintojen edistymisestä

Lukematon viesti Kirjoittaja mikkihiiri » 09 Loka 2019, 04:41

Hei,

Sain selvityspyynnön opintojeni edistymisestä 2018-2019. Aloitin virallisen opiskeluni 14.1.2019 (vuosi 2018 avoimessa), onko näin että vähimmäissuoritusvaatimus ei kuitenkaan koske ensimmäistä lukuvuotta. Kevät meni vähän miten meni vain 20 op (6 tukikuukautta).

Kela | opintotuki

Re: selvitys opintojen edistymisestä

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 09 Loka 2019, 15:30

Hei mikkihiiri!

Vähimmäissuoritusvaatimus ei koske kevätlukukaudella (1.1.–31.7.) alkavan koulutuksen ensimmäistä lukuvuotta eikä myöskään sitä lukuvuotta, jonka aikana opiskelija on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Huomioithan kuitenkin, että nostettuja tukikuukausia kohti, opintopisteitä tulee olla keskimäärin vähintään 5 opintopistettä.

Opintojen edistymisen selvityspyyntöön voit vastata Kelan sähköisen asiointipalvelun kautta www.kela.fi/asiointi > Hakemukset ja ilmoitukset > Opintotuki).

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

JaneDoe

Lukematon viesti Kirjoittaja JaneDoe » 12 Loka 2019, 12:42

Hei!

Minä sain myös samanlaisen selvityspyynnön, koska en ole saanut opintopisteitä vuonna 2019. Tämä johtuu siitä, että lopputyöni on kesken ja tulen saamaan puuttuvat 30op marraskuussa, jolloin palautan työn ja samalla myös valmistun.

Olin nostanut tänä vuonna yhden kuukauden opintotuen, jonka palautin selvityspyynnön jälkeen, koska tuloraja tulee menemään yli, koska olen töissä kokopäiväisesti. Selvityspyyntölomakkeessa kuitenkin vaaditaan, että lähetän Kelalle erillisen selvityksen lopputyöni tilanteesta opettajan allekirjoituksella, mutta onko tämä enää tarpeellista, kun palautin ainoan nostamani opintotuen vuonna 2019? Loput opintotuet vuonna 2019 olen perunut jo etukäteen. Eli vuosi 2019 on täysin opintotueton minulle tuon palautuksen jälkeen, joten tarvitsetteko enää erillistä selvitystä puuttuvista opintopisteistä?

Kela | opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 14 Loka 2019, 15:07

Hei!
Edistymisen seuranta tehdään lukuvuosikohtaisesti eli ajalta 1.8.2018-31.7.2019. Olet ilmeisesti saanut opintotukea syyslukukaudella 2018, joten sinun pitää edelleen tehdä selvitys keskeneräisestä opintokokonaisuudesta.
Ystävällisin terveisin Reeta | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi