Vähimmäistukikuukaudet

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

allil

Vähimmäistukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja allil » 12 Marras 2019, 11:34

Hei,

Asiaa on sivuttu jo jonkin verran, mutta haluaisin vielä tietää, tuleeko minun palauttaa syksyltä tukikuukaudet takaisin:

Olen saanut hyväksiluettuja aiempia opintoja 15op verran. Suoritan nyt syksyllä opintopisteitä 18op:n verran ja olen aloittanut kaksi kaksi kurssia, joista saan yhteensä 10op ensi keväänä (eli kurssit jatkuvat keväällä). En saa siis syksyn aikana 20op:tä kasaan, mutta voidaanko katsoa, että tulevat 10 op:tä olis ns. syksyn suorituksissa mukana?

Kela | opintotuki

Re: Vähimmäistukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 13 Marras 2019, 08:50

Hei allil!

"Jos opiskelet korkeakoulussa, sinun pitää suorittaa
tukikuukautta kohti keskimäärin vähintään 5 opintopistettä ja
jokaisen lukuvuoden aikana vähintään 20 opintopistettä (vähimmäissuoritusvaatimus)."
www.kela.fi/opintojen-edistyminen-korkeakouluopinnot

Tuo vähimmäissuoritusvaatimus 20 opintopistettä huomioidaan siis jokaiselta lukuvuodelta, eli 1.8. - 31.7. väliseltä ajalta. Sinun ei tarvitse siis suorittaa syksyltä 20 opintopistettä ja keväältä 20 opintopistettä vähimmäissuoritusvaatimusta varten.

Toivottavasti tämä selkeytti asiaa ja kysy toki, jos jokin jäi vielä mietityttämään.

Ystävällisin terveisin
Aki | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi