Oikeus maisteritukiin

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Kandiopiskelija

Oikeus maisteritukiin

Lukematon viesti Kirjoittaja Kandiopiskelija » 06 Huhti 2020, 18:44

Hei,

Olen tällä hetkellä kolmannen vuosikurssin kandiopiskelija, olen nostanut tukia normaalisti syys-toukokuulta enkä kertaakaan kesäkuukausilta. Tämän kevään olen vaihdossa ulkomailla, minkä takia en pystynyt osallistumaan yhdelle kandikurssille, joka järjestetään vain keväisin ja kuuluu ohjelman pakollisiin opintoihin ja sen suositeltu käymisaika on 3. opintovuosi. Opettaja ei myöskään suostunut kurssin etänä suorittamiseen. Minun täytyy tehdä kyseinen kurssi siis vasta ensi keväänä, jolloin olen jo maisteriopiskelija. Kysymykseni onkin siis, että olenko silloin oikeutettu saamaan maisteritukia vaikka minulta puuttuu yksi kandikurssi, jota en ole aikaisemmin pystynyt suorittamaan. Olisin silloin siis muuten suorittanut kaikki muut kandiopintoni ja tekisin muuten normaalisti maisteriopintojani.

Kiitos etukäteen.

Kandiopiskelija2

Re: Oikeus maisteritukiin

Lukematon viesti Kirjoittaja Kandiopiskelija2 » 07 Huhti 2020, 14:54

Hei! Kysyn tässä samassa ketjussa melkein samalla asialla. Olen nyt suorittamassa vaihto-opintoja Italiassa ja todennäköisesti saan kaiken tarvittavan 06/2020 pakettiin. Minulta kuitenkin puuttuu yksi kandikurissi (suoritettava Suomessa 1. jaksossa 2020 syksyllä), joten en vielä valmistu. Syksyllä alkaa maisteriopinnot normaalisti. Sain juuri puhelun, että kesätyöt perutaan (07-08/2020). Pystyn aloittamaan maisterikurssit verkossa jo kesällä. Olenko oikeutettu nostamaan maisterin opintotukia kesällä (07-08/2020)? Kandituet loppuvat sopivasti palatessani vaihdosta. Kiitos valmiiksi ja pahoittelut Kandiopiskelija, että änkesin samaan ketjuun!

Kela | opintotuki