Kysymys kesäopintotuesta

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Yliopisto-opiskelija_abc

Kysymys kesäopintotuesta

Lukematon viesti Kirjoittaja Yliopisto-opiskelija_abc » 10 Touko 2020, 15:44

Hei,

olen yliopisto-opiskelija, joka ei ole nostanut kuluneen lukuvuoden aikana lainkaan opintotukea, koska kandidaatin tutkintoon varatut 37 tukikuukautta ovat loppuneet, mutta olen kuitenkin suorittanut 22 opintopistettä lukuvuoden aikana. Työstän vaikeaa ja vaativaa lopputyötä samasta aiheesta sekä kandidaatintutkielmaan että Pro Graduun, mutta Pro Gradu valmistuu vasta ensi lukuvuonna. Olen suorittanut kandidaatintutkielman ja tutkinnon nyt loppuun ja saan todistuksen (toivottavasti) kesäkuun aikana. Jatkan opintoja vielä vuoden tarkoituksena valmistua maisteriksi vuoden päästä keväällä.

Onko minun mahdollista saada kesäopintotukea, jos haen sitä kesäkuussa, vaikka opintopisteitä onkin kertynyt koko lukuvuonna vain 22? Kesäopinnot toki sisältäisivät 5 opintopistettä kuukautta kohden.

Kela | opintotuki

Re: Kysymys kesäopintotuesta

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 11 Touko 2020, 13:07

Hei!

Olet suorittanut alemman korkeakoulututkinnon lukuvuoden 2019 - 2020 aikana, joten opintosi ovat edistyneet riittävästi. Voit siis nostaa opintotukea kesältä 2020. Opintotuki voidaan myöntää ylempään korkeakoulututkintoon alemman tutkinnon suorituskuukautta seuraavan kuukauden alusta. Eli jos suoritat alemman tutkinnon esimerkiksi toukokuussa, opintotuki voidaan myöntää 1.6. lukien.

Ystävällisin terveisin
Else | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi