Kesäopintotuki

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

helenakoo

Kesäopintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja helenakoo » 23 Kesä 2020, 12:30

Hei!

Olen suorittanut kuluvana lukuvuonna 90 op. Kesällä työskentelen osa-aikaisesti, ja suoritan lisäksi kesä-elokuun aikana 9op opintoja, näistä opinnoista saan kuitenkin kirjaukset vasta syksyllä.

Kannattaako minun hakea kesäopintotukea ja jos haen sitä nyt, saanko sitä kaikilta kolmelta kuukaudelta, kun lukuvuoden aikainen pistekertymä ylittää tavoitteen kuitenkin reilusti, vaikka kesäopintoja on vain 9op?

Olen valmistumassa tulevana syksynä puoli vuotta ennen tavoiteaikaa, eli tukikuukausien riittävyydestä ei ole huolta.

Kela | opintotuki

Re: Kesäopintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 23 Kesä 2020, 15:42

Hei helenakoo!

Korkeakouluopiskelijalle kesäopintotuki myönnetään hakemuksen mukaisesti. Voit siis saada opintotuen sille ajalle, jolle olet sitä hakenut.

Kesäopintoja ei erikseen seurata, vaan edistymisen seurannassa huomioidaan koko edeltävä lukuvuosi (1.8-31.7.). Kesä- ja heinäkuu kuuluu siis tämän lukuvuoden seurantaan ja elokuu vasta seuraavaan.

Suorituksia sinulla näyttäisi olevan reilusti, joten olet edistynyt opinnoissasi riittävästi (vähintään 5 op tukikuukautta kohti).

Jos kuitenkin kävisi niin, että suorituksia ei ole jostain syystä riittävästi ja saat syksyllä asiasta selvityspyynnön, voit silloin vastauksessasi kertoa rekisteristä puuttuvat opinnot. Lisäksi sinun tulee pyytää korkeakoulua merkitsemään puuttuva suoritus rekisteriin sille lukuvuodelle, jonka aikana teit suorituksen.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi