Alan vaihtaminen ja tukikuukaudet

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Muutoksia2020

Alan vaihtaminen ja tukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Muutoksia2020 » 28 Kesä 2020, 15:53

Hei!

Olen suorittanut amk-tutkinnon 1.8.2014 jälkeen 2,5 vuoteen (210op laajuinen) ja olen käyttänyt tukikuukausia 9kk+9kk+5kk=23kk. "Säästöön" on siis jäänyt tukikuukausia.
Olen aloittamassa joko ylemmän amk-tutkinnon tai yliopiston kandi + maisteritutkinnon opinnot syksyllä 2020.
Voiko näihin tutkintoihin käyttää ns. säästöön jääneitä tukikuukausia? Paljonko tukikuukausia tulisi olemaan yhteensä?

Kiitos jo etukäteen!

Kela | opintotuki

Re: Alan vaihtaminen ja tukikuukaudet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 29 Kesä 2020, 07:21

Hei

Korkeakouluopintoihin voi saada opintotukea yhteenlaskien enintään 54 opintotukikuukautta (57 tukikuukautta 360 opintopisteen tutkinnon suorittamiseen).

Jos olet aiemmin käyttänyt 23 opintotukikuukautta, voit vielä saada enintään 31 opintotukikuukautta.

Määrätyn tutkinnon suorittamiseen myönnetään kuitenkin enintään suoritettavan tutkinnon laajuuden mukainen enimmäistukiaika. Esimerkiksi ylemmässä amk-tutkinnossa se on yleensä 17 opintotukikuukautta.

Ystävällisin terveisin
Ilpo | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi