Äitiysloma ja kesäopinnot

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Opiskelijaaeheikka

Äitiysloma ja kesäopinnot

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijaaeheikka » 24 Heinä 2020, 14:19

Hei!
Minulla on kertynyt opintoja kuluneelle lukuvuodelle ja kesälle (9/19-7/20) yhteensä 65 opintopistettä. Koko tämän ajan olen nostanut opintotukea. Kesäkuun alussa meille syntyi vauva, ja sen myötä olen saanut myös minimiäitiyspäivärahaa. Kysymys kuuluu, voinko saada opintotukea vielä elokuussa, vaikka kuukaudelle ei kertyisikään opintopisteitä? Kesällä suorittamani opinnot (10op) ovat olleet toisen yliopiston koronan vuoksi tarjoamia ilmaisia opintoja.

Kela | opintotuki

Re: Äitiysloma ja kesäopinnot

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 27 Heinä 2020, 08:31

Hei Opiskelijaaeheikka!

Voit hakea kesäopintotukea elokuulle, jos opiskelet elokuussa. Voit saada elokuulle opintotuen, vaikka elokuussa tehtävien opintojen opintopisteet kirjattaisiin rekisteriin esimerkiksi myöhemmin syksyllä.

Opintojen edistymisen seurannassa opintojen edistymistä tarkastellaan lukuvuosittain, eli ajalta 1.8 - 31.7. Esimerkiksi syksyllä 2020 seurataan lukuvuoden 2019 - 2020 (1.8.2019 - 31.7.2020) opintojen edistymistä. Elokuun 2020 opintopisteet eivät siis ole mukana lukuvuoden 2019 - 2020 edistymisen seurannassa.

Ystävällisin terveisin
Else | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Opiskelijaaeheikka

Re: Äitiysloma ja kesäopinnot

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijaaeheikka » 29 Heinä 2020, 10:18

Kiitos paljon, tämä selvensi!