Liikaa maksettu opintotuki, vai onko?

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Joudunko ongelmiin

Liikaa maksettu opintotuki, vai onko?

Lukematon viesti Kirjoittaja Joudunko ongelmiin » 27 Heinä 2020, 19:05

Aloitin opinnot viime syyskuussa ja minulle on myönnetty opintotuki ajalle 1.9.2019-31.8.2020. Olen saanut 55 opintopistettä ja näyttää siltä, että elokuulta en saakaan opintopisteitä.

Lopetan opintoni Suomessa elokuun jälkeen ja jatkan opintoja ulkomailla. Saan ulkomaisiin opintoihini opintotukea lokakuusta alkaen.

Olen siis saanut keskimäärin 4,6 opintopistettä per tukikuukausi. Periikö Kela tuon elokuussa maksetun tuen takaisin, vai riittääkö, että olen saanut lähes tarvittavan määrän opintopisteitä? Voiko Kela katkaista uusien opintojeni tukemisen koska minulla puuttuu opintopisteitä aiemmasta suomalaisesta tutkinnostani, jonka keskeytin?

Kela | opintotuki

Re: Liikaa maksettu opintotuki, vai onko?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 28 Heinä 2020, 10:55

Hei Joudunko ongelmiin!

Jos keskeyttämisen jälkeen aloittaa saman lukuvuoden (1.8.-31.7) aikana uudet korkeakouluopinnot, huomioidaan edistymisen seurannassa kaikki seurantalukuvuoden aikana suoritetut korkeakouluopinnot. Opintopisteiden osalta on voimassa normaali suoritusvaatimus, eli keskimäärin 5 opintopistettä nostettuihin tukikuukausiin nähden.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi