Kysyttävää kesäopinnoista ja opintotuesta

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Opiskelijaossi

Kysyttävää kesäopinnoista ja opintotuesta

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelijaossi » 28 Heinä 2020, 13:41

Hei!
Hain kesälle opintotukea ja sain sen. Kuten hakemukseenikin kirjoitin käyn kahta kesäkurssia joista tulee yhteensä 10 opintopistettä. Olen koko kesän käynyt näitä kursseja ja kohta niiden loppu lähestyy. Siksi kysynkin, että jos en pääse toista kurssia läpi vaan saan vain 5 opintopistettä koko kesältä niin vaikuttaako se opintotukeen minkä olen saanut jo kesältä negatiivisesti niin että minun pitäisi esimerkiksi maksaa jotain takaisin kelalle? Vai eikö läpi pääseminen vaikuta koska olen kuitenkin opiskellut koko kesän?

Kela | opintotuki

Re: Kysyttävää kesäopinnoista ja opintotuesta

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 29 Heinä 2020, 09:33

Hei Opiskelijaossi!

Kesäopintotuen kannalta tärkeintä on, että olet opiskellut kesällä. Opintopisteitä ei seurata erikseen kesäkuukausilta vaan sinulla tulee olla koko lukuvuoden (1.8.2019-31.7.2020) aikana vähintään 20 opintopistettä (vähimmäissuoritusvaatimus) ja 5 opintopistettä tukikuukautta kohden. Jos siis olet nostanut esim. 10 tukikuukautta, tulisi sinulla olla 50 opintopistettä.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi