Opo mokasi 1 op kurssi puuttuu ja maisterin opintotuki

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Opoeipyytanytedesanteeksi

Opo mokasi 1 op kurssi puuttuu ja maisterin opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Opoeipyytanytedesanteeksi » 30 Heinä 2020, 02:55

Hei

Minulla on ollut todella raskas Kandin loppusuora koska meillä vaihtui opintokoordinaattori sekä opinnot ovat uudistuneet yliopistossamme. Minulla on ollut kandin tutkimus valmiina jo yli vuoden, mutta koska uusi opomme muutti vanhan opon kanssa käydyt suunnitelmat, jouduin keräämään vielä lisää pisteitä eri alueisiin.

Aloin tekemään tätä kunnes burnoutin takia päädyin pitkälle saikulle. Palasin keväällä kouluun ja aloin hoitamaan kursseja kasaan. Koko kevään ajan, olin jatkuvasti tähän opintokoordinaattoriin yhteydessä, jotta mikään ei menisi vikaan ja pääsisin maisteriin heti nyt syksyllä. No sain kurssit sovitusti kasaan ja odotin että hän pääsee lomalta töihin. Pääsi ja soitin ja kaiken piti olla kunnossa.

Eilen hän ilmoitti, että minulta yhtäkkiä puuttuukin yksi kurssi. Yhden opintopisteen kurssi jota en voi mitenkään saada juuri nyt tehtyä. Onko mitään mahdollisuutta että voin jotenkin alkaa saamaan maisterin opintotukea vaikka yksi kurssi puuttuu ja tekisin sen heti kun vain on mahdollista?

Olen aivan valtavan turhautunut koska joka askeleella yritin varmistaa häneltä että näin ei vain kävisi, sillä luottoni tähän henkilöön on aivan pohjalla ja silti näin vain käy.

Pahoittelut valitusvirrestä mutta olen niin väsynyt tähän.

Kela | opintotuki

Re: Opo mokasi 1 op kurssi puuttuu ja maisterin opintotuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 30 Heinä 2020, 11:03

Hei!

Harmillista kuulla tilanteestasi.

Maisteriopintoihin tukikuukaudet saat käyttöösi vasta sitten, kun olet suorittanut kandidaatin tutkinnon. Näin ollen ylemmän tutkinnon tukikuukausia ei voi siirtää aikaisemmaksi.

Neuvoisinkin sinua tarkistamaan olisiko sinulla oikeutta tukiajanpidennykseen. Lisätietoa löytyy sivuiltamme: www.kela.fi/opintotukiaika-tukiajan-pidennys

Tsemppiä opintoihin!

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi