Opintotuen nostaminen

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Opiskelija0056

Opintotuen nostaminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Opiskelija0056 » 30 Heinä 2020, 18:51

Hei

Minulle myönnettiin opintotuki 1.9. alkaen mutta kesän viimeinen palkkani maksetaan 2.9. lasketaanko se silloin opiskeluajan tuloksi kun ne on elokuulta kertynyt kuitenkin? Asumistuessa sama homma minulla. Täytyykö minun siirtää tukien nostoa lokakuulle jos en halua että palkkani lasketaan opintojen aikaiseksi palkaksi?

Kela | opintotuki

Re: Opintotuen nostaminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 31 Heinä 2020, 14:57

Hei Opiskelija0056!

Opintotuessa tulot otetaan huomioon sen maksuajankohdan mukaan, joten 2.9. maksettu palkka tullaan sinulle huomioimaan opintojen aikaiseksi tuloksi. Opintojen aikana sinulla voi olla jonkin verran tuloa, joten kannattaa ensiksi vielä tutustua opiskelijan tulot -osioon osoitteessa:
www.kela.fi/opintotuki-omat-tulot

Yleisessä asumistuessa tulot huomioidaan työn tekemisen mukaan, eli jos haet ensimmäisen kerran asumistukea syyskuusta alkaen ja työsi on päättynyt elokuussa, niin silloin syyskuun palkalla ei ole vaikutusta asumistukeen.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi