Maisterivaiheen opintotukea takautuvasti

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Anniina2020

Maisterivaiheen opintotukea takautuvasti

Lukematon viesti Kirjoittaja Anniina2020 » 26 Loka 2020, 16:16

Hei,

Minun olisi tarkoitus valmistua kandiksi joulukuun aikana. Olen kuitenkin pohtinut, että tekisin vielä yhden opintokokonaisuuden täydentääkseni kanditutkintoa, jolloin kandiksi valmistuminen hieman lykkäytyisi.
Aloitan kuitenkin maisterivaiheen opinnot tammikuussa. Mikäli kandiksi valmistuminen lykkääntyy, mutta pystyisin todistamaan, että olen aloittanut maisterivaiheen opinnot tammikuussa, onko maisterivaiheen opintotukea mahdollista saada takautuvasti vai alkaako maisterivaiheen opintotuen maksaminen vasta siinä vaiheessa, kun on valmistunut kandiksi?

Vieras

Re: Maisterivaiheen opintotukea takautuvasti

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 26 Loka 2020, 16:19

Ensin pitää valmistua kandiksi, vasta sitten saa opintotukea maisteri vaiheen opintoihin.

Kela | opintotuki

Re: Maisterivaiheen opintotukea takautuvasti

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 27 Loka 2020, 10:23

Hei Anniina2020!

Maisterivaiheen opintotuki on mahdollista saada vasta, kun olet suorittanut kandin tutkinnon loppuun. Jos kandivaiheen tukikuukaudet eivät ole vielä loppuneet, ei haittaa että teet maisteriopintoja niiden aikana.

Tsemppiä opintoihin!

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi