Oonko opintotuen lisäkuukausilla vaikutusta tukikuukausien kokonaismäärään?

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Yhteiskuntatieteilija

Oonko opintotuen lisäkuukausilla vaikutusta tukikuukausien kokonaismäärään?

Lukematon viesti Kirjoittaja Yhteiskuntatieteilija » 07 Huhti 2021, 12:38

Hei!

Suoritin alemman korkeakoulututkinnon (kandidaatin tutkinnon) reilussa 3,5 vuodessa. Sain tältä ajalta opintotukea; lisäkuukausia minulle myönnettiin yhteensä seitsemän. Tutkinnon valmistumisen viivästymiseen vaikutti vaikea terveydellinen tilanteeni. Tähän mennessä olen siis käyttänyt yhteensä 34 tukikuukautta. Nyt kandidaatin tutkinnon jälkeen suoritan ylemmän korkeakoulututkinnon. Huomioidaanko saamani lisäkuukaudet opintotukikuukausieni kokonaismäärässä, vai onko minulla edelleen käytettävissä 18 tukikuukautta ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen?

Kela | opintotuki

Re: Oonko opintotuen lisäkuukausilla vaikutusta tukikuukausien kokonaismäärään?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 08 Huhti 2021, 15:26

Hei Yhteiskuntatieteilija!

Tässä tilanteessa suosittelen sinua olemaan yhteydessä puhelinpalveluumme. Voit myös laittaa kysymyksesi viestillä OmaKelassa, palveluun kirjautuneena.

Jäljellä olevien tukikuukausien määrään ei voida ottaa kantaa näillä tiedoilla. Tarvitaan tarkempia tietoja.

Ystävällisin terveisin
Sinikka | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi