Opintotuki kesälle palatessa Suomeen

Yliopistot ja ammattikorkeakoulut, Suomessa ja ulkomailla. Opintotuen lisäksi ateriatuki sekä opintolainahyvitys ja –vähennys. Kysy opintojen riittävästä edistymisestä tai enimmäistukiajasta.

Valvoja: Kela | opintotuki

Ulkomailta palaamassa151

Opintotuki kesälle palatessa Suomeen

Lukematon viesti Kirjoittaja Ulkomailta palaamassa151 » 07 Huhti 2021, 17:22

Hei, opiskelen tällä hetkellä ulkomailla ja saan kesäkuulle näihin opintoihin vielä tukea koulun jatkuessa kesäkuun ajan.
Onko minun mahdollista saada opintotukea osallistumalla suomalaisen yliopiston kesäkursseille alkaen kesäkuusta lähtien? Tekisin tällöin kursseja kahdessa yliopistoissa käytännössä ja heinäkuusta alkaen vain suomalaisessa yliopistossa. (Muutan heinäkuussa Suomeen)

Opinto-oikeus suomalaiseen yliopistoon minulla alkaa 01.08.2021, eli kesä-heinäkuussa minulla ei sitä vielä ole, mutta ulkomaalaiseen yliopistoon opinto-oikeuteni jatkuu vielä heinäkuussa.

Eli vaikuttaako opinto-oikeuden puuttuminen suomalaiseen yliopistoon kesäopintoihin tarkoitettuun opintotukeen, ja jos näin onko tukea mahdollista saada elokuulle?
Kiitos jo etukäteen

Kela | opintotuki

Re: Opintotuki kesälle palatessa Suomeen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 09 Huhti 2021, 14:31

Hei Ulkomailta palaamassa151!

Jos kesäajan opinnot kuuluvat ulkomaiseen tutkintoon, voit hakea kesätukea niiden opintojen perusteella. Tukioikeus tutkitaan hakemuksen perusteella. Kesätukihakemukseen tarvitaan liitteeksi suunnitelma kesäopinnoista.

Suomalaiseen yliopistoon voit hakea opintotukea kesätukena jo 1.8. lukien, jos aloitat opinnot elokuussa ja elokuulle tulee vähintään 18 opiskeluaikaan kuuluvaa päivää.

Ystävällisin terveisin
Hanna-Kaisa | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi