Sent utkomststöd

När får jag pengarna på mitt konto? Kan FPA bevilja en betalningsförbindelse som gäller på apoteket. Kan jag få en betalningsförbindelse till matbutiken? Betalar FPA elräkningen? Fråga och diskutera om vad allt som ingår i utkomststödet.

Moderator: FPA | utkomststöd

Användarvisningsbild
anonym94

Sent utkomststöd

Oläst inlägg av anonym94 » 17 okt 2018, 13:28

vad räknar ni egentligen till brådskande till utkomstöds ansökan? efter att vi hamna ta omprövning på ansökan begärd jag snällt efter påskyndning samtidigt jag lämna in sista bilagan. står på er sida att brådskande fall till ansökan tar 2 arbetsdagar, har väntat lite över det och fortfarande står det att bilagorna skall lämnas in på min egen fpa-sida när allt lämnades in i handen åt er. ringde up och fråga om saken här om dagen, men kom bara som svar att ni skickar igen att det är brådskande, och nämnde även om att vi har räkningar som är kvar att betala.

Användarvisningsbild
FPA | utkomststöd

Re: Sent utkomststöd

Oläst inlägg av FPA | utkomststöd » 18 okt 2018, 12:59

Hej anonym94!

Tack för din fråga! Om FPA bedömer att ansökan är brådskande handläggs den samma vardag som den inkommit till FPA eller vardagen därpå. Betalningen är på kontot inom 2 bankdagar efter att beslutet fattats.

Vid bedömningen om ett ärende anses brådskande tas olika faktorer i beaktande, te.x vilka andra förmåner har man i betalning och betalningsdatum för dessa osv. För att få reda på mera om din ansökan och behandlingstiden behöver du vända dig till kundbetjäningen.

Ha en bra fortsättning på hösten!

Vänliga hälsningar
Linda FPA | utkomststöd
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!