Maksettu-merkintä luottotietoihin

Kysy maksujärjestelyistä sopimisesta. Millaiset osamaksujärjestelyt ovat mahdollisia? Miten voi välttää ulosottoperinnän?

Valvoja: Kela | perintä

momof1

Maksettu-merkintä luottotietoihin

Lukematon viesti Kirjoittaja momof1 » 15 Kesä 2021, 16:07

Hei,

Olen ottanut kahdesti kolmen kuukauden sisään yhteyttä Kelaan asian tiimoilta mutta en ole saanut vastausta. Minulla on ollut ulosotossa takaisinperittävänä opintotukia. Olen nämä maksanut pois, ja haluaisin "Maksettu"- merkinnän luottotietoihini, jonka vain alkuperäinen velkoja voi ilmoittaa (eli Kela). Olen kahdesti pyytänyt merkinnän ilmoittamista, mutta tänään tarkistaessani luottotietoni, merkintää ei oltu tehty. Onko Kelan mahdollista ilmoittaa tälläinen merkintä, ja millaisella aikataululla se olisi toteutettavissa ja mihin tulisi ottaa yhteyttä että mahdollisesti asia etenisi?

Kela | perintä

Re: Maksettu-merkintä luottotietoihin

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | perintä » 16 Kesä 2021, 12:14

Hei momof1!

Voi, onpa kurja, ettei asia ole selvinnyt! Soittaisitko vielä meille perintäkeskukseen, niin hoidetaan asia kuntoon? Yhteystietomme löytyvät täältä.

Voimme toimittaa todistuksen velan loppuun maksamisesta joko sinulle itselle sen eteenpäin lähettämistä varten, tai pyynnöstäsi suoraan haluamallesi luottorekisterin ylläpitäjälle eli esimerkiksi Suomen Asiakastiedolle. Todistuksen tekeminen ja lähettäminen on nopea juttu, joten se saadaan kyllä tehtyä hetkessä.

Ystävällisin terveisin
Paula | Kela perintä
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi