Tulot ja asumistuki

Kysy maksujärjestelyistä sopimisesta. Millaiset osamaksujärjestelyt ovat mahdollisia? Miten voi välttää ulosottoperinnän?

Valvoja: Kela | perintä

Susaaam

Tulot ja asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Susaaam » 01 Loka 2019, 22:02

Hei, olin osa-aikatöissä 24.6-11.9.2019, jolloin tuloni olivat. n. 1400e/kk. Hain asumistukea syyskuussa ja sain myöntävän päätöksen 1.8.2019-31.10.2019 väliselle ajalle. Nyt olen kuitenkin uusissa töissä, jotka alkoivat 20.9 ja siinä palkka on n. 1792e/kk. Sain edellisestä työstäni viimeisen palkan + lomakorvauksia n. 1000 euroa 30.9. Tässä kuussa (lokakuu) minulle tulee palkkaa noin 1182 euroa. Miten minun pitäisi toimia, onko minulle nyt maksettu liikaa kun tuloni muuttuivat ja pitääkö tästä nyt mistä kaikesta ilmoittaa Kelaan? En haluaisi että minulle on maksettu liikaa ja joutuisin makselemaan niitä takaisin.

Kela | perintä

Re: Tulot ja asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | perintä » 02 Loka 2019, 13:32

Hei Susaam!

Koska kysymyksesi koskee asumistuen maksamista ja tulojen muutosta, siirrän kysymyksesi eteenpäin asumistuen palstalle. Saat sieltä parhaan vastauksen kysymyksiisi. Tietämättä tarkemmin elämäntilannettasi, valitsin palstan Opiskelijan asuminen ja asumislisä.

Pääset suoraan keskusteluun klikkaamalla tästä.

Mukavaa syksyn jatkoa toivotellen
Paula | Kela perintä
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi