Nuoret kohti työtä ja aktiivimalli

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Joo1234

Nuoret kohti työtä ja aktiivimalli

Lukematon viesti Kirjoittaja Joo1234 » 25 Helmi 2019, 12:27

Olen ollut mukana TE-toimiston ja toisen palveluntarjoajan "Nuoret kohti työtä" -palvelussa jo muutaman kuukauden. Nyt kuitenkin työttömyysturvan aktiivisuustiedoissa lukee: "Aktiivisuusedellytys ei täyttynyt". Olen kuitenkin ilmoittanut palveluun osallistumisesta työttömyysajan ilmoituksen lisätiedoissa.

Eikö tuota TE-toimiston palvelua lasketa aktiivisuudeksi?

Mitä minun pitäisi tehdä, jos kyseessä on virhe?

Kiitos jo etukäteen.

Vieras

Re: Nuoret kohti työtä ja aktiivimalli

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 25 Helmi 2019, 15:52

Moi

Kannattaa hei ensi tilassa ottaa yhteyttä työkkäriin ja kysyä miksi on edelleen tuollainen lausunto. Kela maksaa rahoja sitten työkkärin lausunnon mukaan. Eli jos työkkärissä on väärä tieto niin Kela maksaa väärin.
Lisä tieto aplvelusta löytyy täältä: http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhak ... index.html

qwertyilija

Lukematon viesti Kirjoittaja qwertyilija » 26 Helmi 2019, 09:28

Kyllä nuo työkkärin valmennukset on yleensä hyväksytty aktiivisuudeksi ilman te-toimiston lausuntoakin, jos on toimittanut osallistumistodistuksen työttömyysajan ilmoituksen liitteenä. Selvä virhe siis.

Ongelma aktiivimallissa näyttää edelleen olevan siinä, että te-toimisto järjestää palveluja, mutta jokin muu taho (Kela, työttömyyskassa, liitto...) päättää siitä, hyväksyykö ne aktiivisuudeksi.

Kela | työttömyysturva

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 26 Helmi 2019, 11:00

Hei Joo1234!

Kannattaa ottaa yhteyttä henkilökohtaiseen palveluun.
Soita: Työttömyysajan tuet 020 692 210 tai laita viestiä omasta asiointipalvelustasi niin asia voidaan selvitellä ja tarpeen mukaan korjata.

Terveisin
Riikka | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi