Kuntouttava työtoiminta ja loma

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

Mualaespoeka

Kuntouttava työtoiminta ja loma

Lukematon viesti Kirjoittaja Mualaespoeka » 23 Touko 2019, 20:23

Olen kuntouttavassa työtoiminnassa toistaiseksi. Työtoimintapaikkani on julkihallinnon ulkopuolinen paikka, joka on tehnyt sopimuksen julkishallinon kanssa työtoimintapalvelujen tarjoamisesta. Nyt tuli "esimieheni" kanssa puheeksi se, että minun kuulemma on pakko pitää väh. 14 pv "kesälomaa", joko yhteen putkeen tai useammassa muutaman päivän erässä. Nyt kyselenkin, miten työmarkkinatukeni kertyy "loman" ajalta ja miten käy 9 € kulukorvauksen "loman" aikana. Minulla ei ole mitään erityistä halua joutua "pakosta" lomalle.

Kela | työttömyysturva

Re: Kuntouttava työtoiminta ja loma

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 24 Touko 2019, 10:37

Hei Mualaespoeka!

Sinun kannattaa olla asiasta yhteydessä TE-palveluihin, jotka selvittävät lomatilanteesi sekä työttömyysturvan oikeuden kyseiseltä ajalta.

Mikäli he antavat lausunnon, jonka mukaan loma-ajan työttömyysturvan maksamiselle ei ole estettä, voi Kela siinä tilanteessa maksaa etuuden. Kulukorvaukseen ei kuitenkaan ole tällöin oikeutta, vaan se on mahdollista saada vain osallistumispäiviltä.

Työttömyysajanilmoitukseen ilmoita päivät todellisen tilanteen ja osallistumispäivien mukaan.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi