Kiinteistönvälitys, soviteltu päiväraha, toinen työ lisäksi

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

GordonGekko

Kiinteistönvälitys, soviteltu päiväraha, toinen työ lisäksi

Lukematon viesti Kirjoittaja GordonGekko » 26 Touko 2019, 21:22

Hei!

Eli olin vakituinen työntekijä yhdessä firmassa pari vuotta ja odotin, että kesälomat ovat täynnä ja aloitin heti kesäloman alettua vakituisena asuntomyyjänä provisopalkalla toisessa yrityksessä. Olin siis kirjoilla 2 työpaikassa yhtä aikaa yhden kuukauden ajan, joten katkoa työllisyyteen ei ole tullut. Nyt olen irtisanoutunut itse aiemmasta työstäni ja olen vain asuntomyyjänä enkä saa vielä tuloja uudesta työstäni joten mietin vaihtoehtoja. Olen maksanut liiton maksuja kassaan 2 vuotta.

Kysymykset kuuluu:

1: Onko minulla mahdollisuus saada soviteltua päivärahaa tai vastaavaa jos työskenten vain asuntomyyjänä? Työssä ei ole työehtosopimusta olemassakaan.

2: Jos asunnonmyyntityön lisäksi alkaisin tekemään esim 12 - 20h työviikkoja osa aikaisena, että aamuisin 8-12 käyn töissä ma - pe ja kaikki viikonloput ja arki illat käytän asunnonmyynti työhön. Niin onko minulla mahdollisuus saada silloin soviteltua päivärahaa koska osa aikainen työsopimus toisessa?

Kela | työttömyysturva

Re: Kiinteistönvälitys, soviteltu päiväraha, toinen työ lisä

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 28 Touko 2019, 10:47

Hei GordonGekko!

Sinun tulisi ensin ilmoittautua TE-palveluun työnhakijaksi. He tutkivat omalta osaltaan onko työttömyysetuudelle mitään estettä esim. onko kyseessä osa- vai kokoaikatyö. Jos TE-palvelun puolesta ei ole estettä ja työssäoloehto täyttyy, sinun tulisi hakea työttömyystukea omasta työttömyyskassasta. Jos se ei täyty, voit hakea soviteltua työttömyysetuutta Kelasta. Oikeus etuuteen tutkitaan hakemuksen perusteella.

Työttömyysetuuden sovittelusta voit kysyä omasta työttömyyskassastasi tai lukea osoitteessa www.kela.fi/soviteltu-tyottomyysetuus.

Ystävällisin terveisin
Niina | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi