Kysymys opiskelusta, työttömyysturvasta ja aktiivimallista

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

terhisolantera

Kysymys opiskelusta, työttömyysturvasta ja aktiivimallista

Lukematon viesti Kirjoittaja terhisolantera » 31 Elo 2019, 14:29

Hei!

Olen sopinut TE-toimiston kanssa opiskelusta siten, että saan opiskeluni aikana työttömyysturvaa. Kysynkin, eikö täysipäiväinen opiskeluni täytä aktiivisuusmallin edellyttämän aktiivisuuden vaatimuksia? Saamani työttömyysturva on koko ajan pienentynyt, kun olen saanut uuden päätöksen kunkin tarkastelujakson jälkeen aktiivisuudestani. Onko niin, että opiskelustani huolimatta minun pitäisi osallistua esimerkiksi työllisyyskursseille tai käydä töissä?

Kela | työttömyysturva

Re: Kysymys opiskelusta, työttömyysturvasta ja aktiivimallista

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 02 Syys 2019, 08:28

Hei!

Aktiivisuuden seurannan tekee tuen maksaja, eli tässä tilanteessa Kela. Aktiivisuuteen luetaan mukaan ne opiskelut, jotka ovat TE-palveluiden kanssa sovittuja eli työllistymistä edistäviä palveluja. Tästä on myös oltava lausunto Kelalla.

TE-Palvelut selvittävät opiskelut, että luetaanko ne työllistämistä edistäviksi palveluiksi. Palstalla emme pysty ottamaan kantaa yksittäisiin päätökseen, joten ohjaan sinua olemaan yhteydessä asiasta asiointipalvelun kautta viestillä tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi