Työllistymistä tukeva palvelu ja aktiivisuus

Miten aktiivimalli voi muuttaa työttömyysturvaani? Miten aktiivisuuden ehdot täyttyy? Kysy ja keskustele työttömyysturvan aktiivimallista.

Valvoja: Kela | työttömyysturva

mursunen91

Työllistymistä tukeva palvelu ja aktiivisuus

Lukematon viesti Kirjoittaja mursunen91 » 03 Syys 2019, 16:19

Hei, olen aloittanut te-toimiston kanssa sovitun tehostetun työnvälitys palvelun joka kerryttää aktiivisuutta, palvelu on ajalla 20.8.2019-31.3.2020. Olen täyttämässä työttömyysajan ilmoitusta ja minulle on epäselvää että kun ilmoitan työttömyyspäivät niin laitanko 20.8.2019 alkaen jokaisen päivän kohdalle että olen ollut "te-toimiston kanssa sovitussa palvelussa" vai vain niiden päivien kohdalle jolloin olen ollut kasvotusten paikan päällä työnvälitysvalmentajan kanssa palvelussa? Palvelun kestohan on tuonne 31.3.2020 mutta livenä kasvotusten tapaamisia on tietenkin vain silloin tällöin.

Kela | työttömyysturva

Re: Työllistymistä tukeva palvelu ja aktiivisuus

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | työttömyysturva » 04 Syys 2019, 14:14

Hei mursunen91!

Mikäli toiminnasta on TE-palveluiden antama lausunto, niin silloin päiväkohtaisiin tietoihin tulee ilmoittaa TE-toimiston kanssa sovitussa palvelussa. Tämä ilmoitetaan niille päiville, kun toimintaa on ollut, muille päiville työtön.

Jos kyseessä on jokin muu toiminta tai sinua mietityttää, ilmoitatko asiasta oikein, kannattaa tilanteesta kertoa työttömyysajanilmoituksen lisätiedoissa ja tarkentaa sinne millaisesta toiminnasta on kyse.

Ystävällisin terveisin
Taru | Kela työttömyysturva
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi