EU-kansalaisen asumistuki avioeron jälkeen

Miten pääsen Suomen sosiaaliturvaan? Miten saan Kela-kortin? Voinko saada työttömyysturvaa tai perhe-etuuksia? Vaikuttavatko lähtömaan etuudet Kelan etuuksiin? │ How can I become covered by the Finnish social security system? How can I get a Kela card? Can I receive unemployment benefits or family benefits? Do benefits from the country of origin affect the benefits paid by Kela?

Valvoja: Kela | kansainväliset asiat

tupsut

EU-kansalaisen asumistuki avioeron jälkeen

Lukematon viesti Kirjoittaja tupsut » 14 Loka 2019, 00:03

Hei,

Olen nyt asunut hieman yli vuoden Suomessa ja mulla on suomalainen aviomies. Nyt ollaan valitettavasti muutettu erilleen välien rikkoutumisen takia ja suunnitelmana on hakea avioeroa. Jos haetaan avioeroa, onko mulla avioeron jälkeen edelleen oikeus Kelan etuuksiin, kuten asumistukeen? Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa ja mulla ei ole työpaikkaa. Maistraatin mukaan asun Suomessa vakituisesti.

Kela | kansainväliset asiat

Re: EU-kansalaisen asumistuki avioeron jälkeen

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | kansainväliset asiat » 14 Loka 2019, 10:19

Hei tupsut!

Voimme neuvoa tilanteestasi paremmin puhelimitse. Pyydän sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme numerossa 020 634 0200 (ma – pe klo 10 – 15), jotta voimme tarkastella asiaa henkilökohtaisesti. Voit myös lähettää asiointipalvelun kautta viestiä.

Ystävällisin terveisin
Sanna | Kela kansainväliset asiat
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta http://www.kela.fi/asiointi