aloittaa osa-aikatyön Suomessa sen jälkeen, kun hän on aiemmin ollut vakuutettu Suomessa ja vakuutettuna

Hur kan jag börja omfattas av den finländska sociala tryggheten? Hur får jag ett FPA-kort? Kan jag få arbetslöshetsförmåner eller familjeförmåner? Inverkar förmåner från utreselandet på FPA-förmånerna? │ How can I become covered by the Finnish social security system? How can I get a Kela card? Can I receive unemployment benefits or family benefits? Do benefits from the country of origin affect the benefits paid by Kela?

Moderator: FPA | internationella ärenden

Användarvisningsbild
gatoth

aloittaa osa-aikatyön Suomessa sen jälkeen, kun hän on aiemmin ollut vakuutettu Suomessa ja vakuutettuna

Oläst inlägg av gatoth » 14 sep 2021, 11:10

Minua pidetään vakuutettuna Suomessa, jos saan määräaikaisen sopimuksen 15.9 2021--02.01.2022. ja työsopimus on 27 tuntia viikossa?Aiemmin olin vakuutettu Suomessa vuosina 2014, 2016 ja 2019, mutta muutin maaliskuussa 2020 töihin ulkomaille (EU). Ei, tulen takaisin.
I will be considered insured in Finland if I receive a fixed-term contract 15.9 2021--02.01.2022. and the employment contract is 27 hours a week?
Previously I was insured in Finland in, 2014, 2016 and 2019, but in March in 2020 I moved abroad (EU) to work. Now I am coming back.

Användarvisningsbild
FPA | internationella ärenden

Re: aloittaa osa-aikatyön Suomessa sen jälkeen, kun hän on aiemmin ollut vakuutettu Suomessa ja vakuutettuna

Oläst inlägg av FPA | internationella ärenden » 15 sep 2021, 09:59

Hello gatoth!

You can become entitled to social security coverage in Finland immediately when moving to Finland, if you move to Finland on a permanent basis or if you work in Finland and the wage amounts to at least EUR 726.27 per month.

When moving to Finland, please remember to submit an notification of moving to Finland, so that Kela can determine your right to social security coverage.

Best regards
Vilma | Kela International situations
FPA:s e-tjänster finns på adressen http://www.fpa.fi/etjanst!