Palkkatodistus?

Voiko isyysvapaan pitää osissa? Onko opiskelu isyysvapaalla mahdollista? Kysy ja keskustele isän vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

2lapsenisä

Palkkatodistus?

Lukematon viesti Kirjoittaja 2lapsenisä » 15 Syys 2017, 07:52

Moi!
Olen jäänyt isyyslomalle 9.9.2017 ja tuskailen isyysrahailmoituksen kanssa. Liitteissä mainitaan palkkatodistus 6kk ajalta, kun haen nykyisillä tuloillani etuutta. Olen ollut määräaikaisella työsopimuksella kokopäivätöissä tammikuusta 2017 lähtien. Olin heinäkuussa 2vk työttömänä, kun työsopimukseni loppui. Uusi sopimus samalla työnantajalla tuli voimaan heinäkuun lopulla ja jatkuu ensi vuoden puolelle.

Minkälainen palkkatodistuksen pitää olla? Riittääkö pelkkä palkkanauha, kun siinä näkyy koko bruttosumma, minkä työnantaja on minulle maksanut tämän vuoden aikana? (Sisältää myös lomarahojen määrän yms.)
Vai pitääkö pyytää palkkatodistus TASAN 6kk ajalta? Esim. Helmikuun puolesta välistä elokuun loppuun saakka? (Olin siis heinäkuussa sen 2vk työttömänä)

Kela-Kerttu

Re: Palkkatodistus?

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 15 Syys 2017, 14:12

Hei 2lapsenisä!

Kun jäät isyysvapaalle 9.9., voit pyytää työnantajaltasi 6 kk:n palkkatulot ajalta 9.3. - 8.9.2017. Työnantaja voi ilmoittaa samalla ilmoituksella myös palkallisen isyysvapaan ajan, jos saat palkkaa isyysvapaasi ajalta.

Syksyisin terveisin Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi