Osittainen vanhempainvapaa

Voiko isyysvapaan pitää osissa? Onko opiskelu isyysvapaalla mahdollista? Kysy ja keskustele isän vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

Babu2017

Osittainen vanhempainvapaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Babu2017 » 28 Syys 2017, 12:38

Hei, olen jäämässä vanhempainvapaalla. Työnantajan kanssa olen sopinut tekeväni tällä ajalla osaksi työtä ja osaksi olevani vanhempainvapaalla. Tämä on käsittääkseni Kelan puolesta myös ok. Miten haen Kelasta vanhempainvapaata kun en vielä tiedä miten paljon olen tästä ajasta töissä? Tarvitseeko vielä tätä tietää? Miten jatkossa ilmoitan teille työssäkäynnistä vanhempainvapaani aikana?

Kela-Kerttu

Re: Osittainen vanhempainvapaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 29 Syys 2017, 14:05

Hei Babu2017!

Tiedustelet ilmeisesti äidin vanhempainvapaasta. Äitiys- ja vanhempainrahakaudella voi työskennellä kunhan arkena tehdyt työpäivät ilmoitetaan Kelalle. Päiväraha maksetaan näiltä päiviltä vähimmäismääräisenä. Sunnuntaina ja arkipyhinä tehtyjä työpäiviä ei tarvitse ilmoittaa.

Toimita asiointipalvelun kautta vanhempainpäivärahahakemus. Jos sinulla on jo tiedossa työpäiviä, voit ilmoittaa ne hakemuksessa. Työpäivät voi ilmoittaa myös myöhemmin asiointipalvelussa (hakemukset ja ilmoitukset - vanhempainpäiväraha - siirry ilmoituksen tekemiseen).

Isyysrahan aikana isä ei voi työskennellä ollenkaan.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Babu71

Lukematon viesti Kirjoittaja Babu71 » 29 Syys 2017, 19:01

Hei, tarkoitin kyllä isän vanhempainvapaata. Vaimoni ei ole tarkoitus jäädä vanhempainvapaalle.

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 02 Loka 2017, 14:03

Hei!

Silloin tosiaan voit työskennellä vanhempainrahan aikana, mutta sinun tulee ilmoittaa työskentelypäivät Kelalle. Ilmoituksen näistä voit tehdä verkon kautta viestillä tai soittamalla. Ilmoitus olisi hyvä tehdä etukäteen jos mahdollista.

Aurinkoisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi