Isyysvapaa, irtisanoutuminen ja lomakorvaukset

Voiko isyysvapaan pitää osissa? Onko opiskelu isyysvapaalla mahdollista? Kysy ja keskustele isän vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

TehtaanArska

Isyysvapaa, irtisanoutuminen ja lomakorvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja TehtaanArska » 20 Kesä 2018, 14:11

Moi,

Olen irtisanoutunut nykyisestä työstäni ja olemme sopineet työnantajan kanssa, että olen työsuhteessa 31.8.2018 asti. Isyyslomasta olemme työnantajan kanssa sopineet jo aiemmin ja Kela on käsitellyt hakemukset: Olen isyysvapaalla 30.7.-2.9.2018.

Pikaisen irtisanomispäätöksen takia minulla jää melkoinen läjä pitämättömiä lomia. Onko tämä minkäänlainen ongelma jos saan elokuussa yritykseltä lopputilin joka sisältää lomarahakorvauksen pitämättömistä lomista? Saan elokuussa myöskin isyysrahaa. Vai mitenkä lomakorvausten kanssa pitäisi toimia?

Terveisin,

TehtaanArska

Kela-Kerttu

Re: Isyysvapaa, irtisanoutuminen ja lomakorvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 21 Kesä 2018, 13:23

Hei Tehtaan Arska!

Isyysloman aikana maksuun tulevat lomakorvaukset ja lopputili eivät vaikuta isyysrahaan.

Terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

OlawiPP

Isyysvapaata ennen irtisanoutuminen.

Lukematon viesti Kirjoittaja OlawiPP » 16 Touko 2019, 22:46

Hei!

Olen pitämässä isyysvapaata 1.7. Lähtien, mutta saatan lopettaa kyseisessä työssä siihen mennessä.

Voinko saada isyyslomakorvauksen normaalisti vaikka irtisanoutuisin itse juuri ennen isyysvapaata? Mitä minun tulee huomioida?

Kela-Kerttu

Re: Isyysvapaa, irtisanoutuminen ja lomakorvaukset

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 17 Touko 2019, 13:47

Hei OlawiPP!

Isyysrahan myöntöön ei vaikuta työstä irtisanoutuminen, joten esimerkiksi myös työtön voi hakea isyysrahaa.

Mikäli haet isyysrahaa nyt ensimmäisen kerran, määräytyy päiväraha ensisijaisesti vuoden 2017 työtuloihin tai voit myös esittää edeltäviä puolen vuoden työtuloja, jos ne ovat vähintään 20 % paremmat kuin vuonna 2017.

Lisää isyysrahan määräytymisestä voit lukea osoitteessa:
www.kela.fi/vanhempainpaivarahat-maara-ja-maksaminen

Ystävällisesti
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi