Vanhempainvapaan jakaminen ja vuosiloma

Voiko isyysvapaan pitää osissa? Onko opiskelu isyysvapaalla mahdollista? Kysy ja keskustele isän vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

ESelleri

Vanhempainvapaan jakaminen ja vuosiloma

Lukematon viesti Kirjoittaja ESelleri » 12 Marras 2019, 14:57

Hei!

Suunnittelimme jakavamme perhevapaat isän kanssa seuraavasti:

- Isä pitää sallitut max. 18 vrk syntymän jälkeen yhdessä kanssani. Sen jälkeen olen äitiysvapaalla.

- Äitiysvapaan päätyttyä minä palaan töihin ja isä jää vanhempainvapaalle ja pitää 158 vrk:n maksimista noin puolet. Heti perään hän pitäisi 2 viikon vuosilomansa, koska se on pidettävä kesälomakauden aikana.

- Kun isällä alkaa vuosiloma, minä aloittaisin oman puoliskoni vanhempainvapaasta. Isä palaa töihin 2 viikon vuosilomansa jälkeen eli kun olen itse ollut vanhempainvapaalla 2 viikkoa.

- Kun vanhempainvapaapäivät on käytetty loppuun, isä pitää loput isyysvapaat.

Onko tämä järjestely mahdollinen? Emme ole ihan varmoja, onko isän siis mahdollista pitää 2 viikon vuosilomansa samaan aikaan kun minä olen vanhempainvapaalla?

T. Tuleva äiti

Kela-Kerttu

Re: Vanhempainvapaan jakaminen ja vuosiloma

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 13 Marras 2019, 08:49

Hei ESelleri!

Kuvailemasi tilanne on täysin mahdollinen ja voitte pitää vapaat, niin kuin olette suunnitelleet. Huomioittehan että vanhempainraha tulee hakea viimeistään 1kk ennen etuuden alkamista. Isä voi pitää vuosilomaa samanaikaisesti, kun sinä olet vanhempainvapaalla.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi