Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Mitä äitiyspakkaus sisältää? Mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan? Kysy ja keskustele äitiysavustukseen liittyvistä asioista.

Valvoja: Kela-Kerttu

Avatar
Tipsu77

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Tipsu77 » 05 Tammi 2016, 02:19

Hei!
Palautetta antaisin 2015 pakkauksen osalta toppatumppujen koosta: ne ovat todella pienet! Ihmettelin, kun en oikein saanut niitä vauvan käsiin ja vertasin v 2012 pakkauksessa olleisiin vastaaviin, ja ero oli todellakin huomattava! Tumppujen kun pitäisi mahtua villavaatteiden päälle, olisi mitoituksen kanssa oltava tarkkana tulevien tilausten osalta. Nämä uudet jäävät käyttämättä, kun niitä ei saa kunnolla vauvan käsiä suojaamaan.

Plussaa nyt isosta sängyn kosteussuojasta! Paljon parempi kuin v. 2012 pieni versio.

Yleisempi palaute koskee kilpailuttamista ja tuotteiden valintaa. Tiedän toki kilpailuttamisen säädöksistä, mutta jollekin Kelan johdon suuntaan voisi tässä heittää ajatuksen, että äitiyspakkaukseen tulisi vain suomalaisia tuotteita niin pitkälle kuin mahdollista.
Janus (norjalainen?) villapuku on kyllä hyvä (tämä 2015 versio parempi kuin 2012 vetoketjun ansiosta), mutta suomalaista työtä tukemalla tulisi tuplahyöty. Tuntuu jotenkin erikoiselta, että verovaroillamme kustannetaan tämä pakkaus ja sitten hankinnoissa ei samalla edistetä suomalaista työtä.
Tämmöinen ideologinen juttu tämä.

Avatar
Annikkiina

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Annikkiina » 06 Tammi 2016, 14:49

Tipsu, tutustu julkiseen hankintalakiin, sitä Kelakin näissä kilpailutuksissa joutuu noudattamaan. Se ei salli mitään suosimista kotimaisille tuottajille, eikä Kelan johto voi asiaan vaikuttaa. Jos asia keljuttaa, voit lähestyä ministeriötä :)

Avatar
Kela-Kerttu
Viestit:27061
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 10:58
Paikkakunta: KELA

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 08 Tammi 2016, 10:36

Hei Tipsu77!

Kiitos palautteestasi! Olethan huomannut, että voit antaa palautetta Kela.fi-sivujen kautta, josta sitä laitetaan kyllä eteenpäin. Tässäpä linkki palaute-kanavaan.

Kiitos "Annikkiina", kun olet tutustunut julkiseen hankintalakiin ja olet jo voinut Tipsua auttaa ennen Kertun vastausta.

Hyvää vuoden alkua molemmille,
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Avatar
Äippyli

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Äippyli » 17 Tammi 2016, 12:14

Ostin nettikirpparin kautta uusimman äitiyspakkauksen käyttämättömän makuupussin ja pesin sen ohjeiden mukaisesti. Kas vain, pesusta tulikin ihan haalistunut makuupussi. :( Miten tuotteiden värit eivät kestä pesua, ei kovin hyvältä vaikuta tuo laatu. Harmittaa todella paljon, kun tuote on ns. pilalla.

Avatar
Kela-Kerttu
Viestit:27061
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 10:58
Paikkakunta: KELA

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 19 Tammi 2016, 10:41

Hei!

Ikävä kuulla, ettei ostamasi kirpparituote ole vastannut odotuksiasi. Voit antaa palautetta Kela.fi-sivujen kautta, josta sitä laitetaan kyllä eteenpäin. Tästä pääset palautteen antamiseen.

Pakkasterveisin Kela-kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

Avatar
Vieras

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 03 Maalis 2016, 09:49

Hei!

Kiitos paljon upeasta äitiyspakkauksesta! Mahtava etu tämä pakkaus meillä Suomessa! :)

Aluslakanassa oli valmistusvirhe (kellertäviä muovimaisia läiskiä). Laitoin noin parisen viikkoa sitten sähköpostia palautuspaikkaan, jossa kysyin kuvien kera miten toimitaan. En ole vieläkään saanut mitään vastausta. Saanhan uuden aluslakanan tilalle? Kiitos.

Avatar
Vieras

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 03 Maalis 2016, 14:28

Meillä myös on värjääntynyt pöllöpotkari. Samoin haalistunut makuupussi. Täysin turhana pidän kestovaippaa. Purulelu oli kammottavan oloinen. Aiemmissa (2008 ja 2010)pakkauksissa ollut hyvä. Hienoa että kevyttoppapuku palasi takaisin valikoimaan. Puolipotkuhousujen tilalle voisi ajatella enempi sukkahousuja ne ovat käytössä parempia ja pysyvät vauvan päällä paremmin. Haalarista ei tarvitse saada makuupussia, ihan perusmalli riittäisi saisi siitä säästyneillä rahoilla laadukkaaman purulelun.

Avatar
klaa

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja klaa » 04 Maalis 2016, 09:47

Hei,

tästä uudesta 2016 pakkauksesta; ihan oikeastiko siitä puuttuu vauvalle talveksi myssy (paksumpi talvipipo)? Aika olennainen asia jätetty pois, onko tähän joku syy?

Avatar
biibi

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja biibi » 04 Maalis 2016, 18:08

Onko tähän uuteenkin pakkaukseen tulossa kemikaaleilta voimakkaasti haisevia vaatteita, niin kuin tuntui 2015 vuoden pakkauksessa todella monen mielestä olleen? Onko näiden hajujen alkuperää selvitetty? Huolestuttaa tuotteiden haitta-aineet ja huono laatu. Miksei tänne voisi vastata kunnolla näihin asioihin liittyen, kun melkein kaikki ovat huolissaan samoista asioista? Onko näihin palautteisiin hajuista ja tuotteiden huonosta laadusta jotenkin reagoitu koottaessa 2016 vuoden pakkausta?

Avatar
Kela-Kerttu
Viestit:27061
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 10:58
Paikkakunta: KELA

Re: Äitiyspakkaus 2015. Palaute ja reklamaatiot

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 09 Maalis 2016, 09:30

Hei!

Kiitos monista kysymyksistä, mielipiteistä ja palautteista uuteen äitiyspakkaukseen liittyen. Tuotteiden viallisuudesta / muista valmistusvirheistä kannattaa olla yhteydessä suoraan pakkauksen toimittajaan. Mikäli äitiyspakkauksessa on viallisia tuotteita, voit palauttaa ne asiakaspalautuksena maksutta. Viallisen tilalle saat uuden, ehjän tuotteen. Palauta viallinen tuote osoitteeseen Logistikas Hankinta Oy, Hakunintie 13, 26100 Rauma. Kirjoita kuoreen merkintä "ASIAKASPALAUTUS" ja merkitse myös palautustunnus 633944. Viallisten tuotteiden tiedustelut: aitiyspakkaus(at)logistikas.fi tai puh. 040 842 1001.

Nimimerkille "klaa"
Talvihattua ei äitiyspakkauksessa ole, koska tällä kertaa pakkaukseen ei tarjottu yhtään talvihattua, joka olisi siihen valittu. Kun äitiyspakkausta kilpailutettiin, niin silloin ei tullut yhtään valmistajaa, joka olisi tarjonnut äitiyspakkaukseen talvihattua.
Talvihattu puutuu tämän takia äitiyspakkauksesta.


Nimimerkille "biibi"
Kerttu on vienyt palautteet edellisestä äitiyspakkauksesta eteenpäin.
Kaikkia äitiyspakkaukseen valittavia tuotteita säätelee julkinen hankintalaki. Tuotteiden arviointi- ja valintaperusteita ovat mm. laatu ja hinta. 
Toivottavasti tämän vuoden äitiyspakkauksessa ei mainitsemiasi ongelmia ole :)

Ystävällisin terveisin Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi