Kenelle elatustuki

Milloin Kela maksaa elatustukea? Miten elatustuki määräytyy? Kysy ja keskustele elatustuesta.

Valvoja: Kela-Kerttu

Lispetti

Kenelle elatustuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Lispetti » 12 Marras 2019, 15:28

Pojallani on tyttöystävä joka asuu mummolla ja on kirjoilla siellä. Hänen äitinsä saa elatustuen. Ongelma on nyt se että viimeiset 2 kk on tyttöystävä asunut meillä ja minä olen elättänyt pessyt pyykit ym. Käytännöstä katsoen asuu meillä vaikka ei ole kirjoilla meillä. Onko minulla oikeus saada mitään tukea hänestä.

Vieras

Re: Kenelle elatustuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Vieras » 12 Marras 2019, 21:16

Lispetti kirjoitti:
12 Marras 2019, 15:28
Pojallani on tyttöystävä joka asuu mummolla ja on kirjoilla siellä. Hänen äitinsä saa elatustuen. Ongelma on nyt se että viimeiset 2 kk on tyttöystävä asunut meillä ja minä olen elättänyt pessyt pyykit ym. Käytännöstä katsoen asuu meillä vaikka ei ole kirjoilla meillä. Onko minulla oikeus saada mitään tukea hänestä.
Sinä et saa hänestä mitään tukea eikä sulla ole elatusvelvollisuutta häneen nähden. Potkaise pihalle vaan.

Vierastaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vierastaa » 12 Marras 2019, 21:37

Omaa hölmöyttäsi passata tyttöystävää. Passita oman mummonsa hoiviin. Mukavahan se on toisen elätettävänä ja passattavana olla. Tai elättäköön poikasi avovaimonsa.

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 13 Marras 2019, 13:52

Hei!

Et voi hakea elatustukea tässä tilanteessa. Kuten täällä kerrottiinkin, niin et ole elatusvelvollinen poikasi tyttöystävää kohtaan, ja näin ollen eivät elatustuet kyseisessä tilanteessa koske sinua. Kannattaa siis keskustella asiasta asianomaisten kanssa ja sopia käytännön järjestelyistä.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi