Opintotuen saaminen ulkomailla

Kuinka paljon opiskelijalla voi olla muita tuloja? Mitkä tulot huomioidaan? Muista opintotuen peruminen ja palauttaminen. Takaisinperintä tulovalvonnan jälkeen.

Valvoja: Kela | opintotuki

London_living

Opintotuen saaminen ulkomailla

Lukematon viesti Kirjoittaja London_living » 26 Syys 2019, 14:48

Hei,

Muutin ulkomaille opiskelujen perään, mutta keskeytin opintoni koska löysin paremman koulutuksen. Minulla on jo kandidaatin tutkinto, ja nyt aloittaisin ensi vuonna maisterin tutkintoni. Minulla tulisi siis vuosi taukoa opiskelusta. Saanko silti opintotukea Suomesta, vaikka pysyvä osoitteeni on kuitenkin nyt ulkomailla. Olen Suomen kansalainen.

London_living2

Re: Opintotuen saaminen ulkomailla

Lukematon viesti Kirjoittaja London_living2 » 26 Syys 2019, 14:49

Lisätietoja vielä kysymykseeni: minulle oltiin siis jo myönnetty opintotukea toiseen kandidaatin tutkintoon täällä Briteissä, mutta peruin sen koska opintoni keskeytyivät. Voinko siis hakea uudestaan opintotukea maisterin tutkintooni vuoden päästä?

Kela | opintotuki

Re: Opintotuen saaminen ulkomailla

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 27 Syys 2019, 14:57

Hei London_living!

Jos suoritat opintosi kokonaan ulkomailla, on opintotuki mahdollinen ulkomailla opiskeluun, jos opinnot vastaavat opintotukeen oikeuttavia opintoja Suomessa tai ne sisältyvät Suomessa suoritettaviin opintoihin. Lisäksi oppilaitoksen pitää olla julkisen valvonnan alainen. www.kela.fi/opintotuki-ulkomaille

Oikeus opintotukeen tutkitaan hakemusta.

Jos suoritat opintosi kokonaan ulkomaisessa oppilaitoksessa, voit opintotukiasioissa tarvittaessa olla yhteydessä Kelan asiakaspalveluun 020 634 6630 (maanantai–torstai klo 13–15).

Ystävällisin terveisin
Elina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi