Palkkatodistus

Miten äitiysraha määräytyy? Koska äitiysvapaa alkaa? Kysy ja keskustele äidin vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

annirouva

Re: Palkkatodistus

Lukematon viesti Kirjoittaja annirouva » 14 Elo 2017, 22:11

Hei

Olen ollut tämän vuoden kotihoidon tuella. Tarvitsen kelasta "palkkatodistuksen" 5-6kk 2017 joka pitää toimittaa kuntaan päivähoitomaksujen määräytymistä varten.
Miten saan kelalta tiedot paperille?

Lasketaanko kotihoidontuki palkaksi?

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 15 Elo 2017, 08:46

Hei!
Vieras kirjoitti:Hei,

tämän viestiketjun jatkoksi kysyisin, näenkö mistään itse, onko työnantajani toimittanut tarvitttavat liitteet?
Asiointipalvelussa ei taida tarkalleen näkyä onko työnantajan liite saapunut. Voit tarkistaa asian olemalla esimerkiksi yhteydessä Kelan puhelinpalveluun. Jos työnantajan liitettä ei rupea kuulumaan, niin Kela pyytää sitä heiltä suoraan.
annirouva kirjoitti:Hei

Olen ollut tämän vuoden kotihoidon tuella. Tarvitsen kelasta "palkkatodistuksen" 5-6kk 2017 joka pitää toimittaa kuntaan päivähoitomaksujen määräytymistä varten.
Miten saan kelalta tiedot paperille?

Lasketaanko kotihoidontuki palkaksi?
Kelasta voi pyytää todistuksen maksetuista sosiaalietuuksista. Voit lähettää pyynnön verkkoasioinnin kautta viestillä, tai soittamalla Kelan puhelinpalveluun.

En osaa sanoa huomioiko kunta kotihoidon tukea tuloksi. Kannattaa varmistaa asia heiltä.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi

SofiaEveliina

Palkkatodistukset

Lukematon viesti Kirjoittaja SofiaEveliina » 15 Elo 2017, 09:56

Hei!!

Äitiyslomani on loppunut ja olen nyt työkkärissä. Tarvisin päivärahaa varten todistukset viimeisimmistä tuloista 6 kk ajalta. Tarkoittaako tämä niitä tuloja ennen äitiyslomaa? Saanko kelalta mitenkään itselle niitä palkkatodistuksia jotka toimitin äitiysrahaa varten? Minulla oli siis useampi työnantaja.

Kela-Kerttu

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 15 Elo 2017, 15:04

Hei SofiaEveliina!

En osaa sanoa mitä tuloja Te-toimisto sinulta odottaa pyytäessään 6 kk tuloja. Kannattaa varmistaa asia heiltä, jotta osaat toimittaa oikeat todistukset kerralla. Voimme tulostaa ja postittaa sinulle kopiot asiakirjoista, jotka olet aiemmin meille toimittanut. Pystyt pyytämään niitä esimerkiksi soittamalla lapsiperheiden numeroon 020 692 206.

Terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi