Muutoksenhaku ja käsittelyaika

Miten äitiysraha määräytyy? Koska äitiysvapaa alkaa? Kysy ja keskustele äidin vapaista.

Valvoja: Kela-Kerttu

mm87

Muutoksenhaku ja käsittelyaika

Lukematon viesti Kirjoittaja mm87 » 12 Elo 2017, 13:31

Hei,

minulle ei ole myönnetty vanhempainpäivärahaa, koska kuulumisessani EU-maiden vakuutusten piiriin on tullut katkos (mikä ei pitäisi olla mahdollista). Olen hakenut muutosta virheellisiin päätöksiin yli kuukausi sitten, erikseen kuulumisestani Suomen sosiaaliturvaan, sekä oikeudestani vanhempainpäivärahaan. Nyt ihmettelen, että mikä on KELA:ssa normaali muutoksenhaun käsittelyaika, sillä netistä olen lukenut että käsittelyssä kestää KELA:ssa keskimäärin 2 viikkoa. Omassa tapauksessani vakuutuksen katkoksesta tekemäni valitus/oikaisupyyntö on ollut KELA:ssa 1,5kk ja valitukseni vanheimpainpäivärahasta 1kk. Laskettuaika lähestyy kovaa kyytiä, työmarkkinatukeni päättyy tässä kuussa, sillä minun katsotaan siirtyvän äitiyslomalle, joten jään pian pelkälle toimeentulotuelle, ja ihmettelen kovin että mikä muutoksenhaussa kestää.

Kela-Kerttu

Re: Muutoksenhaku ja käsittelyaika

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela-Kerttu » 14 Elo 2017, 08:51

Hei!

Tarkemmin valituksen käsittelystä ei Kerttu pysty sanomaan näkemättä tilannetta, mutta usein kansainvälisten asioiden käsittelyssä kestää pidempään.

Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä Kelan asiakaspalveluun, niin asiaa voidaan selvittää paremmin.

Ystävällisin terveisin
Kela-Kerttu
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi