Voiko Koulumatkatukea vaihtaa usein

Tukea päivittäisiin koulumatkoihin lukiolaiselle ja ammatillisen peruskoulutuksen opiskelijalle. Miten sitä haetaan ja maksetaan? Entä jos muutan? Saanko tukea työssäoppimisjakson ajalle?

Valvoja: Kela | opintotuki

Tuuliviiri

Voiko Koulumatkatukea vaihtaa usein

Lukematon viesti Kirjoittaja Tuuliviiri » 12 Syys 2018, 13:36

Voiko tosiaan koulumatkatukea vaihtaa vuoden aikana useamman kerran? Matkan pituus 45 km. Vai pitääkö hakea itse järjestetylle koko vuodeksi??

Lokakuussa koulupäivät pitkiä ja linja-autolla matkustaminen onnistuu ja ei tule yli 3 tunnin odotuksia liikaa.

Marraskuussa taasen, kun koulu loppuu ennemmin ja odotusajat menee reilusti yli 3 tunnin ja kulkisin silloin itse järjestetyllä kyydillä.

Joulukuussa taas koulupäivät pitkiä ja linja-autolla matkustaminen onnistuu ja ei tule yli 3 tunnin odotuksia liikaa.

Tammikuussa taasen, kun koulu loppuu ennemmin ja odotusajat menee reilusti yli 3 tunnin ja kulkisin silloin itse järjestetyllä kyydillä.

Helmikuussa taas koulupäivät pitkiä ja linja-autolla matkustaminen onnistuu ja ei tule yli 3 tunnin odotuksia liikaa.

Ja sama jatkuu eteenpäin.

Haenko nyt sitten joka kuukaudelle erikseen muutosta ennenkuin uusi kuukausi alkaa, niin homma toimii.

Kela | opintotuki

Re: Voiko Koulumatkatukea vaihtaa usein

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 13 Syys 2018, 14:30

Hei Tuuliviiri!

Koulumatkatukea voi saada oman matkustavan mukaan mikäli kulkutapasi vaihtuu useita kertoja kuukauden tai lukuvuoden aikana. Mikäli haluat hakea jollekin kuukaudelle julkisen liikenteen mukaan, niin sinun tulee tehdä aina uusi hakemus.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi