koulumatkatuki

Tukea päivittäisiin koulumatkoihin lukiolaiselle ja ammatillisen peruskoulutuksen opiskelijalle. Miten sitä haetaan ja maksetaan? Entä jos muutan? Saanko tukea työssäoppimisjakson ajalle?

Valvoja: Kela | opintotuki

corpus

koulumatkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja corpus » 19 Marras 2018, 12:55

Hei!

Meillä olisi tälläinen tilanne,
meillä on lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus ja lapsemme 8v. asuu vuoroviikoin isällään ja vuoroviikoin minun luona. Minä muutin äskettäin toiselle paikkakunnalle, mutta edelleen pystymme järjestämään saman asumiskuvion. Lapsen osoite on isänsä luona ja hän käy isän koti paikkakunnalla koulua. Kun lapsi minun luonani, järjestän työni niin että vien itse lapsen kouluun, siis toiselle paikkakunnalle missä itse asun ja haen pois tai sitten hän matkaa linja-autolla. Onko kelalta mahdollista hakea tälläisessa tapauksessa matkakorvausta tai saada bussikorttia varten korvausta? Tässä kuitenkin ajattelemme lapsen etua, että hän pystyy asumaan ja elämään edelleen molempien vanhempiensa kanssa niinkuin aiemminkin ja on surullista ettei kunta suostu tässä tapauksessa avustamaan koulumatkoissa.

Kela | opintotuki

Re: koulumatkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 20 Marras 2018, 09:40

Hei corpus!

Kertomasi tilanne on haastava. Kelasta ei tilanteeseen sopivaa tukea kuitenkaan ole saatavissa. Kelan myöntämä koulumatkatuki on tarkoitettu toisen asteen opiskelijoille.

Syksyisin terveisin
Eveliina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi