Varpu Virran koulumatkatuki

Tukea päivittäisiin koulumatkoihin lukiolaiselle ja ammatillisen peruskoulutuksen opiskelijalle. Miten sitä haetaan ja maksetaan? Entä jos muutan? Saanko tukea työssäoppimisjakson ajalle?

Valvoja: Kela | opintotuki

Tunnus4ONQNS8IlJeLw

Varpu Virran koulumatkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Tunnus4ONQNS8IlJeLw » 22 Huhti 2020, 16:51

Hei!

Olen tällä hetkellä peruspäivärahalla opiskeleva omaehtoisopiskelija. Koulutöiden lisäksi olen työharjoittelussa. Joudun käyttämään autoa eri paikkoihin siirtymisessä, osittain siksi, että paikat ovat julkisten liikkumismahdollisuuksien ulottumattomissa; nopeat siirtymiset, työkalujen takia(pintakäsittelijä opinnot). Asuinpaikkani on Espoo ja kouluni sijaitsee Metsälässä/ammattiopisto Live, työharjoittelupaikkani on Trähus:illa, mutta työkohde saattaa vaihdella. Onko minulla mahdollisuus koulumatkatukeen?

Yst.terv. Varpu xxxxx
Viimeksi muokannut Kela | opintotuki, 23 Huhti 2020, 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viestistä muokattu tunnistetietoja.

Kela | opintotuki

Re: Varpu Virran koulumatkatuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 23 Huhti 2020, 10:26

Hei!

Voit hakea koulumatkatukea, jos koulumatka on vähintään 10 kilometriä yhteen suuntaan ja teet vähintään 7 yhdensuuntaista koulumatkaa viikossa.

Palstalla emme voi antaa ennakkopäätöstä tuen suhteen, joten neuvoisin sinua tekemään koulumatkatukihakemuksen.
www.kela.fi/koulumatkatuki-nain-haet

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi