Asumistuki

Miten opiskelijan asumista tuetaan? Opintotuen asumislisä vai yleinen asumistuki? Kysy eri asumismuotojen ja –tapojen vaikutuksesta: yhdessä tai erikseen, vuokralla tai omistusasunnossa, opiskeluaikana tai kesällä.

Valvoja: Kela | opintotuki

Pate12

Asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Pate12 » 28 Marras 2021, 18:20

Hei,

Olen tänä vuonna tienannut yli 20 000€.
Olen ollut töissä tammikuusta - elokuun loppuun. Sitten minulla on ollut taukoa töistä noin syyskuusta - marraskuun puoleen väliin. Syyskuusta - lokakuun loppuun en ole hakenut asumistukea. Aloitin työt marraskuun puolessavälissä ja olin hakenut asumistukea. Seuraava palkkakausi on joulukuun 8 päivä, jolloin saan joulukuulta myös asumistuen. Joudunko palauttamaan joulukuun asumistuen?
Onko myös mahdollista, että joutuisin palauttamaan muutakin (koska olen tienannut tuon yli 20 000€)

Kela | opintotuki

Re: Asumistuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 30 Marras 2021, 14:59

Hei Pate12!

Palstalla en pysty vastaamaan kysymykseesi, koska en tiedä miten päätös asumistuesta on sinulla tehty. Sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, jossa henkilökohtaista tilannettasi voidaan katsoa tarkemmin.

Yleiseen asumistukeen vaikuttavat tulot tuen myöntöajankohdasta eteenpäin. Jos asumistuen päätöksellä on huomioitu palkkatuloja ja ne ovat oikein, ei tukea tarvitse palautta. Kevään ja kesän tulot eivät siis vaikuta marraskuun alusta alkaen myönnettyyn asumistukeen.

Ystävällisin terveisin
Eveliina | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/omakela