Asumistuki, kesä ilman opiskeliatukia

Miten opiskelijan asumista tuetaan? Opintotuen asumislisä vai yleinen asumistuki? Kysy eri asumismuotojen ja –tapojen vaikutuksesta: yhdessä tai erikseen, vuokralla tai omistusasunnossa, opiskeluaikana tai kesällä.

Valvoja: Kela | opintotuki

iidahumisto

Asumistuki, kesä ilman opiskeliatukia

Lukematon viesti Kirjoittaja iidahumisto » 14 Tammi 2019, 20:57

hei. olen ammattikorkeakoulu opiskelija, saan asumistukea 312e kuukaudessa ja opiskeliatukea 250e. olen töissä ja saan noin 400e kuukaudessa. opiskeliatuen tuleminen loppuu kesän ajaksi, joten, kuinka paljon saan tienata enemmän töistä kesän ajan?

Kela | opintotuki

Re: Asumistuki, kesä ilman opiskeliatukia

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 15 Tammi 2019, 15:38

Hei iidahumisto!

Yleinen asumistuki tulee tarkistaa, jos tulot nousevat vähintään 400e/kk verrattuna edellisellä päätöksellä huomioituihin tuloihin. Voit arvioida tulojen vaikutusta asumistukeesi yleisen asumistuen laskurilla: www.kela.fi/laskurit

Opintotuen tulovalvonnassa on vuosituloraja, joka riippuu siitä kuinka monelta kuukaudelta nostat opintotuen vuoden aikana. Sinun tulee itse seurata vuositulorajaa ja tarvittaessa perua tai palauttaa tukikuukausia, jos näyttää että tuloraja ylittyy. Vuositulorajataulukon löydät sivuiltamme: www.kela.fi/opintotuki-omat-tulot

Ystävällisesti
Marika | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi