Tuntityö ja asumis tuki

Miten opiskelijan asumista tuetaan? Opintotuen asumislisä vai yleinen asumistuki? Kysy eri asumismuotojen ja –tapojen vaikutuksesta: yhdessä tai erikseen, vuokralla tai omistusasunnossa, opiskeluaikana tai kesällä.

Valvoja: Kela | opintotuki

Sostunti

Tuntityö ja asumis tuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Sostunti » 12 Helmi 2019, 18:35

Eli olen osa aikaisesti töissä varastolla ja tyntipalkalla.

Välillä saattaa olla että teen palkkaa verojen jälkeen 2800e kuten nyt joulun pyhinä ja useasti palkka huitelee sesonkien aikana 1800-2600€ huumeilla mutta nytten syksynä ja keväällä tullut viikkoja että olen 1päivän töissä per viikko. Tämän kuukauden työpäivät ovat laskettavissa yhden käden sormin.

Tässä kuussa tuli palkkaa 1300e - 594e vuokra vesineen ja pakollisiin menoineen.
Nyt laskin että saan about 900e palkkaa ens kuussa veroineen.

Mitä tukia mulla on mahdollista saada?

Mulla on ollut keski määräinen palkka sisällä 990e-2800e. Aloitin työt 8kk sitten.

Kela | opintotuki

Re: Tuntityö ja asumis tuki

Lukematon viesti Kirjoittaja Kela | opintotuki » 13 Helmi 2019, 15:27

Hei!

Ennakkoon emme palstalla pysty arvioimaan tukioikeutta. Voit arvioida oikeuden asumistukeen sivuiltamme löytyvällä laskurilla: www.kela.fi/laskurit. Neuvoisin sinua tekemään hakemuksen jolla oikeus voidaan selvittää.

Neuvoisin myös olemaan yhteydessä Te-palveluun voitko olla työttömänä työnhakijana ja hakea lisäksi soviteltua työttömyysetuutta. Lisätietoa: www.kela.fi/soviteltu-tyottomyysetuus.

Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela opintotuki
Kelan sähköiset asiointipalvelut löydät osoitteesta www.kela.fi/asiointi